Atelier Fleur

B2C & B2B Magento 2-project

Het project

Atelier Fleur heeft een zeer specifieke en aparte ‘user flow’ voor de B2B- en B2C-gebruikers. Het is een e-commerce site, zonder commercieel aan te voelen. Design en effectiviteit gaan hier hand in hand.

De klant

Atelier Fleur biedt eigentijdse, kwalitatieve en stijlvolle rouwbloemen aan, op maat van elk persoon en elke stijl. Op een eenvoudige manier kan je ze gepersonaliseerd bestellen en laten bezorgen bij een begrafenisondernemer in jouw buurt.

Enkele beelden 

Lijsten voor gebeurtenissen

Atelier Fleur biedt bezoekers de mogelijkheid om een bloemstuk aan te kopen voor de begrafenis van een overledene. Dit gebeurt op een pagina waar er een selectie gemaakt wordt door de familie. Het principe wordt ook vaak gebruikt voor geboortelijsten.

Onze uitbreiding laat klanten met een account toe om voor verschillende evenementen zoals geboortes, overlijdens, enz. zelf lijsten aan te maken. Deze kunnen dan gedeeld worden met een unieke link en code. De lijst wordt weergegeven als een unieke publieke pagina.

Dit is een unieke service die je als webshop kan aanbieden en een enorme betrokkenheid bij je onderneming oplevert.

Unieke orderflow

In het vorige blok werd beschreven wat Atelier Fleur doet met deze lijsten. Het principe is simpel, maar er zit een ingenieuze architectuur achter. Zo kunnen alleen klanten uit b2b-klantengroepen vanuit hun account een lijst opmaken. Als er vervolgens een consument op de publieke lijst een bloemstuk kiest, zal hij naar de productpagina geleid worden. Hier zal de naam van de overledenen vooringevuld zijn, en zijn er verder nog personalisatiemogelijkheden.

Tenslotte rekent de klant af. Hierbij zijn de afleverlocatie en dag van levering vooringevuld. De koper heeft al het bestelcomfort, net als de B2B-klant (begrafenisondernemer) die zeker is dat de bestellingen correct geleverd worden.

Pick up in store

Ook de B2C-klant geniet van geavanceerde bestelopties. Zo kan hij in de checkout zijn gewenst afleverpunt kiezen op basis van zijn locatie. Dit kan door manueel te zoeken, of toestemming te geven in de browser, waarmee de webshop de dichtstbijzijnde locatie aangeeft.

Verder kan hij een gewenste dag van levering kiezen. Er zijn nog meer mogelijkheden zoals ‘gewenst uur van levering’, aangepast aan de openingsuren per locatie.

Integratie met Microsoft Dynamics 365 Business Central

Voor Atelier Fleur hadden we ook een belangrijke adviesrol. We bepaalden mee de structuren en dataflows. Vervolgens maakten we een selectie van de beste ERP- en CRM-systemen. We analyseerde de aanbieders kritisch en zorgden voor een ‘perfect match’.

Alle dataprocessen lopen automatisch en zorgen voor een hoge efficiëntie.

Meer over Magento?

Geboeid door het voorproefje over dit project, en wil je nog beter begrijpen wat we allemaal voor jou en jouw organisatie kunnen betekenen? Bekijk dan zeker eens wat we allemaal voor jou kunnen doen.

Meer zien van ons werk?

Bekijk je graag nog een paar referenties? Die hebben we voor jou gebundeld via onderstaande link. Moest je vragen hebben, aarzel niet om contact op te nemen met ons.

Meer weten?

Aarzel niet om Davy Capiau, e-commerce consultant bij eWINGS, te contacteren met jouw vragen. We helpen je graag verder.

5

Magento 2 specialisten met 10+ jaar praktische ervaring

5

No-nonsense aanpak met een focus op wat telt

Of bel het nummer +32 3 443 12 22 voor meer informatie.

Contacteer ons