Verkopen op Amazon

Of het nu gaat over starten met verkopen op Amazon of over de optimalisatie van je bestaande Amazon-shop, wij leren je hoe je gebruikmaakt van alle kansen die Amazon biedt. Amazon is de meest bezochte online shop ter wereld, en dus is het internationale omzetpotentieel uiteraard enorm. Word opgemerkt, optimaliseer je Amazon-shop en vergroot je omzet!

Amazon logoAmazon logo
 
 
 

Zij verkopen al op Amazon!

Bogart group logo samen met dochterbedrijven.
Lanaform
De Koffieboon
Skatetown
Vrouw die werkt op computer.Vrouw die werkt op computer.

Voordelen van verkopen via Amazon

In België en Nederland is Bol. koning, maar zeker in de buurlanden is Amazon niet te onderschatten. Het internationale omzetpotentieel blijft reden nummer 1 om voor Amazon te kiezen. De internationale mogelijkheden zijn bijna niet te evenaren via andere platformen.

 
  • Geen enkele marktplaats of shop heeft meer omzetpotentieel dan Amazon
  • Ideaal om je producten buiten de landsgrenzen te verspreiden; Amazon is enorm sterk in onze buurlanden
  • Ondersteuning vanuit het team van Amazon België.
  • Adverteer via Amazon Ads
  • Outsource je logistiek via Fulfilment By Amazon (FBA)
  • Zet je eigen merk in de kijker via Amazon Stores
  • Pas je prijzen aan aan de concurrentie via de Amazon Repricer van Channable

Hoe pakken we een marktplaatsproject aan?

1

Intakegesprek

Alles start met een in-take gesprek zodat we kunnen bepalen of wij de juiste partners zijn voor elkaar. We bespreken jullie huidige IT-systemen, collectie en vooral ook jullie wensen.
2

Uitwerken analyse

We werken samen een volledig plan uit. We bepalen welke producten geschikt zijn voor welke marktplaatsen, hoe we jullie data gaan koppelen en welke verfijningen er nog nodig zijn om te voldoen aan de eisen van de marktplaatsen in kwestie.
3

Koppeling

We koppelen jouw webshop aan de marktplaats(en) en zorgen dat alle data juist wordt doorgezet. Je voorraad wordt realtime doorgegeven aan de marktplaats(en) en indien gewenst sturen we orders terug naar jouw webshop.
4

Optimalisatie en support

Na de livegang laten we je niet in de steek en blijven we je ondersteunen. Mogelijk zijn er wijzigingen nodig of heb je een reeks nieuwe producten - geen probleem, wij helpen graag! We geven je indien gewenst van A tot Z marktplaatsondersteuning. Ook op het vlak van digitale marketing, e-commerce oplossingen, PIM-systemen, ... spelen we graag een rol.

De tools die we gebruiken voor Amazon marktplaatsen

Channable Gold Partner logo

Channable

Onze tool voor het aansturen van Google advertenties en het plaatsen van producten op marketplaces zoals bol.com, Amazon,…

ProductFlow official partner logo

ProductFlow

Naast Channable maken we gebruik van deze marketplace integrator, die tegelijk ook een PIM-systeem is.

Hoe optimaliseren we je Amazon webshop?

Amazon is een gigantisch bedrijf, en dat is te merken als je erop verkoopt. Het voordeel is dat er veel potentieel zit in de marktplaats, het nadeel is dat áls het misloopt, je als verkoper moeilijk iemand te pakken krijgt bij Amazon.

Dankzij ons officiële partnership met Amazon staan wij continu in contact met het team van Amazon België om eventuele problemen op te lossen. Zo voorzien wij een ook volledig aparte onboardingflow waar het team van Amazon nauw bij betrokken is. Dat zorgt voor een veel snellere onboarding op het platform, maar dat betekent ook dat toekomstige vragen bij het team van Amazon België terechtkomen, en niet bij het algemene en semi-geautomatiseerde helpcenter in Azië.

Mensen die aan het vergaderen zijn.Mensen die aan het vergaderen zijn.
Een man die aan het werk is.Een man die aan het werk is.

Best practices op Amazon

Dankzij onze jarenlange ervaring met verkopen op Amazon, kunnen wij jou de best practices aanleren om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen. Van in het begin start je op de juiste manier, en zorgen we dat je geen beginnersfouten maakt.

Typische problemen bij bestaande verkopers liggen vaak bij de bulk uploads van Amazon, foute voorraad, ongeldige beschrijvingen, enzovoort. Zulke zaken kunnen we zo goed als volledig uitsluiten dankzij een automatische API-connectie via Channable of ProductFlow. De marktplaats krijgt toegestuurd wat er wordt verwacht en alles loopt automatisch en gestroomlijnd.

Webshop koppelen met Amazon via Channable

Ondernemingen hebben vaak dubbel werk als ze verkopen op Amazon. Productinformatie geven ze manueel in en orders worden ook manueel verwerkt. Wij zorgen ervoor dat de marketplace een uitbreiding is van je webshop. We leggen een automatische connectie via Channable of ProductFlow, zodat de productinformatie die je al hebt ook gebruikt wordt op Amazon, en dat Amazon orders doorstromen naar je webshop en/of je ERP.

Ook hier leren we je de best practices. Een voorbeeld: de content op je webshop staat in HTML. Bepaalde HTML tags zijn toegelaten door Amazon, andere niet. Wij filteren de juiste eruit, zodat je beschrijvingen worden toegelaten, maar je tóch structuur houdt in je content op Amazon.

Een vrouw die aan het werken is.Een vrouw die aan het werken is.
Mensen die aan het werk zijn.Mensen die aan het werk zijn.

Adverteren op Amazon

Nu je met succes van start bent gegaan, kunnen we onze aandacht richten op het boosten van de verkoop via Amazon ads. Dit is een dienst die op dezelfde manier werkt als pay-per-click advertenties op Google: je betaalt alleen wanneer een bezoeker op je advertentie klikt. Een aantal mogelijkheden zijn Sponsored Products, Sponsored Brands en Sponsored Displays.

Verschillende soorten advertenties op Amazon:

  • Sponsored Products: Promoot producten bij shoppers die actief zoeken met gelabelde trefwoorden of die soortgelijke producten op Amazon bekijken.
  • Sponsored Brands: Help shoppers jouw merk en producten op Amazon met boeiende merken.
  • Sponsored Displays: Laat jouw bedrijf groeien door relevante
    doelgroepen op Amazon.

Amazon marketplace audit

Als je al verkoopt op Amazon, weet je dat er veel bij komt kijken. Wij nemen je volledige Amazon shop onder de loep, en laten weten waar het beter kan. Zo geven we onder andere advies over automatisaties, advertenties, SEO, content, reviews, logistiek, leverbeloftes en het behalen van de koopknop. Zo heb jij een lijst met concrete stappen om je omzet op Amazon te verhogen.

Wij zorgen ervoor dat je zicht hebt op welke van je producten het goed en minder goed doen op Amazon. Connecteer je je webshop via Channable? Dan kunnen we via Channable Insights een overzicht maken hoeveel winst je haalt per product per marktplaats en per land. Op basis daarvan kan je beslissingen maken om producten al dan niet te verkopen in verschillende landen.

Amazon Marketplace logoAmazon Marketplace logo