eWings is Channable Gold Partner!
Channable Gold Partner… Zo mag eWings zich officieel noemen!
Wat betekent dit nu concreet? Dit is de erkenning van Channable dat eWings klanten succesvol en efficiënt begeleidt in hun traject op online marktplaatsen en advertentieplatformen. Door dat keer op keer te bewijzen, voldoen we aan de voorwaarden om Gold Partner te zijn. Zo hebben we ervaring met meer dan 15 marktplaatsen zoals Bol, Amazon en Decathlon, en met allerlei advertentieplatformen (Google Shopping, Google Ads, Facebook Ads, …).
Channable
Waarom platformen automatiseren?
Manueel verkopen op externe platformen, zonder automatisatie, kan zeker. Maar naarmate je groeit en meer verkoopt zal je al snel merken dat automatisatie via een integrator je veel voordelen zou opleveren.
Denk alleen al maar aan het up-to-date houden van producttitels en beschrijvingen in alle talen, op alle verkoopkanalen. Uit onze ervaring blijkt dat deze informatie gewoonweg niet up-to-date wordt gehouden zonder integrator. De content op de website wordt aangepast, maar de informatie op marketplaces is outdated. Het neemt dan ook veel tijd om de content overal manueel up-to-date te houden. Door dit te automatiseren is je content altijd up-to-date en win je tijd!
Nog enkele belangrijke voordelen van automatisatie:
- Orders centraliseren: je marktplaatsbestellingen worden geïmporteerd in je webshop
- Automatisch aanmaken van je producten op het platform via API
- Automatisch prijzen up-to-date houden (denk aan promoties of Black Friday)
- Automatisch prijzen aanpassen aan concurrenten
- Real-time voorraad synchroniseren: altijd real-time de juiste voorraad op alle platformen en je webshop
- Producten filteren en bestaande productdata aanpassen met intelligente ‘business rules’
- Marge en winst berekenen per product en per platform.
Waarom Channable als integrator?
Channable is niet de enige tool die automatisatie op marktplaatsen en advertentietools toelaat. Waarom dan kiezen voor Channable en niet voor een van de andere tools? We deden bij eWings uitgebreid onderzoek naar alle mogelijke tools, o.a. op vlak van integraties, functionaliteiten, gebruiksvriendelijkheid, support en prijsstructuur. Channable scoorde uitstekend op deze aspecten. Uit ervaring met tientallen klanten is gebleken dat Channable een heel betrouwbaar platform is. Let wel: als je een integrator en PIM in één zoekt, raden we Productflow aan.
Eerst en vooral is het belangrijk om ver in de toekomst te kijken naar mogelijke implementaties. Misschien wil je ooit wel op de Mediamarkt-marktplaats verkopen? Vandaag lijkt Decathlon misschien niet interessant, maar hoe zie je dat over 2 jaar? Welke affiliate- en advertentieplatformen zijn interessant voor jouw business? Het is belangrijk om de keuze van integrator niet alleen te maken op de huidige situatie, maar ook op basis van de toekomst. Aangezien Channable duizenden integraties heeft, en hiermee wint van andere tools, heb je dus bij Channable veel meer kans dat jouw gewenste integratie aangeboden wordt. Verander jij over een aantal jaar misschien naar een ander webshopsysteem? Ook op dat vlak geen zorgen: Channable biedt integraties met alle bekende webshopsystemen (Magento, WooCommerce, Prestashop, Shopify, Lightspeed, …). Je verandert op dat moment je import in je Channable-account, en je kan verder verkopen.
Channable is volledig open over hun prijsstructuur. Bij andere tools moet je meestal een offerte aanvragen. Heb jij dus in de toekomst een upgrade nodig omdat je bij hen meer verkoopt of een extra kanaal wilt koppelen? Dan kan je wel eens voor een negatieve verrassing komen te staan. Bij Channable is dat niet: je weet duidelijk wat je nu betaalt, in welke fase van je groei je je abonnement moet upgraden, en hoeveel het je op dat moment zal kosten. Bovendien betaal je bij Channable geen ‘setup fee’ of initiële opstartkost. Dat is bij zo goed als elke andere integrator wel het geval, en die kost loopt op tot €3000. De reden is dat die tools vaak een API-koppeling op maat bouwen, wat een ingewikkeld en duur proces is. Tot slot is er bij Channable (of bij eWings) geen commissie op je omzet. Veel andere tools houden wel enkele procenten van je omzet af. Er is bij Channable één simpele kost: je maandabonnement. Daardoor komt Channable in zijn geheel goedkoper uit dan veel andere tools.
Onze klanten zeggen vaak…
Regelmatig komen er klanten bij ons aankloppen die van andere integrator-tools komen. Om allerlei redenen willen ze met onze hulp overschakelen naar Channable. We sommen hierbij enkele redenen op die we vaak horen:
- Hun vorige integrator biedt een platform niet aan waar ze op willen beginnen verkopen. Vandaar dat een integrator als Channable met duizenden kanalen heel vaak een betere keuze is, dit is meer future-proof.
- Ze misten bepaalde specifieke functionaliteiten bij hun vorige tool. Denk hierbij aan een repricer om de prijzen aan te passen aan de concurrentie, of aan een Insights dashboard om meer zicht te krijgen op de verkoop- en winstcijfers. Channable biedt deze functionaliteiten aan.
- Er kwamen extra (verborgen) kosten boven bij hun vorige integrator. De meeste andere tools leggen een limiet op het aantal orders binnen je abonnement. Eens je verder groeit, moet je bij hen dus het abonnement verhogen. De prijsverhoging is dan vaak aanzienlijk, maar daar heb je pas zicht op eens het zover is. Bij Channable zijn er geen verborgen kosten, is er geen limiet op aantal bestellingen (los van welk abonnement je hebt), en is de prijsstructuur volledig duidelijk: je kan dus altijd nagaan hoeveel elk abonnement kost, ook in de toekomst als je extra koppelingen wilt toevoegen.