Lanaform, meer stabiliteit dankzij het gebruik van Channable
Het project
Lanaform biedt een breed assortiment welzijnsproducten aan, waarbij het aanbieden van hun producten op verscheidene marktplaatsen noodzakelijk is. Hierbij biedt eWings de ideale service en expertise om de meest efficiënte integrator in te zetten om de verkoop via marktplaatsen te optimaliseren. Tijdens dit project wordt ingezet op 10 verschillende verkoopkanalen om hun producten aan te bieden:
- Amazon BE
- Amazon NL
- Amazon DE
- Amazon FR
- Bol.com
- Darty
- Fnac
- Cdiscount
- Mediamarkt
- VeePee BE
De klant
Lanaform bevordert je gezondheid met een breed assortiment aan welzijnsproducten die inzet op het welzijn, innovatie en de service van hun klanten. Met een breed scala aan producten, van luchtbevochtigers tot fitnessapparatuur, streeft Lanaform ernaar om het dagelijks leven van mensen te verbeteren.
Verkoop op Bol.com en Amazon via Channable
In het verleden werden de producten van Lanaform aangeboden op verscheidene marktplaatsen via de integrator BeezUP. Instabiliteit en tijdrovend werken waren issues die zich voordeden bij het gebruik van deze integrator. Na een analyse door eWings werd duidelijk dat een overstap naar de integrator Channable noodzakelijk was om zo efficiënt mogelijk het toevoegen van allerlei attributen te optimaliseren. Dankzij de implementatie van Channable zijn softwarebugs en inefficiënt werken niet langer een issue.
Franstalige Bol-content
Lanaform is een Waals bedrijf waardoor hun Franstalige content als competitief voordeel naar boven komt in vergelijking met andere bedrijven waarbij de Franstalige content automatisch wordt gegenereerd door Bol.com. Door een apart kanaal in Channable in te richten heeft de klant nu volledige controle over de Franse content zoals titels en beschrijvingen.
Implementatie van bedrijfslogica
- Via regels wordt door de implementatie van logica de gewenste afbeelding van Lanaform als eerste afbeelding getoond op de marktplaats.
- Lanform kan via handige regels kiezen welke kortingen in welke periodes getoond worden, en welke niet worden doorgezet naar de marktplaats.
- Het aanvullen van attributen op vraag van de marktplaats, zo worden de juiste gegevens op basis van regels aangevuld (in combinatie met de brondata die al beschikbaar was uit de webshop).
Wat komt er nog?
Keep growing!
- Optimalisatie van alle bestaande platformen
- Het opzetten van advertentiecampagnes binnen marktplaatsen
- Meedoen aan campagnes georganiseerd door Bol.com