Verkopen op Bol
Wij helpen e-commercebedrijven met hun verkoop op Bol. Dat kan gaan over de optimalisatie van een bestaand Bol-account, of de opzet van een nieuw account. Je geniet van de naamsbekendheid en de populariteit van de Populairste marktplaatsen. Wij helpen je van A tot Z met het verkopen op Bol om het grote potentieel van Bol te benutten. Op deze pagina zetten we alvast op een rijtje waarmee we jouw onderneming kunnen helpen.
Zij verkopen al op Bol!
Voordelen van verkopen via bol.com
In 1999 zag Bol het levenslicht. Ruim twintig jaar later heeft de online winkel 13,5 miljoen actieve klanten in Nederland en België. Bij de lancering bestond het assortiment uit 140.000 Nederlandstalige boeken. Vandaag worden er zo’n 38 miljoen artikelen verkocht in talloze categorieën. Wil je als B2C’er je bereik en omzet vergroten in België en Nederland? Dan kan je met Bol.com grote stappen zetten.
- Grootste marktplaats in België en Nederland
- Zet je producten in de kijker via Bol Sponsored Products
- Outsource je logistiek met Logistiek Via Bol (LVB)
- Pas je prijzen aan aan de concurrentie via de Bol Repricer van Channable
De tools die we gebruiken voor bol.com marktplaatsen
Product research, pricing en content
Bij verkopen op marketplaces moet je met andere factoren rekening houden dan bij verkopen op je eigen webshop. Bovendien heeft elke marketplace zijn eigen doelgroep. Wij helpen je om de juiste productkeuzes te maken voor op Bol.com. Wij denken mee na over je prijzen, door die bijvoorbeeld te baseren op je aankoopprijs, of aan te passen aan de prijzen van je concurrenten. Tot slot adviseren we je op vlak van de producttitels en -beschrijvingen. Wij zorgen dat je content aantrekkelijk is voor zowel het algoritme als de bezoekers.
Automatiseer je verkoop op Bol
- Via tools zoals Channable en ProductFlow zetten we automatische koppelingen op met Bol. Dat kan een koppeling zijn met je webshop, ERP, facturatiesysteem, of met logistieke partijen zoals Sendcloud of PostNL.
- Vanuit verschillende databronnen kunnen we je bestaande productdata importeren, aanpassen en doorsturen naar Bol. We synchroniseren de voorraad van je producten en de orders geplaatst op Bol.com. Ook heel nuttig in bepaalde situaties: we kunnen je verkoopprijzen aanpassen aan de concurrentie.
- Als je op meerdere marktplaatsen verkoopt, levert zo’n automatische koppeling meteen voordeel op. Maar ook in andere gevallen kan dit veel voordelen hebben. Wij adviseren je hierin en helpen je om de juiste keuze te maken.
Adverteer op Bol via Bol Sponsored Products
Of het nu gaat over nieuwe producten of bestsellers, Bol Sponsored Products komen van pas in meerdere situaties. Hiermee heb je de mogelijkheid om je producten in de kijker te zetten op de belangrijkste plaatsen op bol.com. Wij zetten samen met jou de campagnes op, optimaliseren de structuur van de campagnes gebaseerd op high en low performers, sturen je advertenties bij op basis van de resultaten, en meer.
Sinds 2023 gaan de advertentiemogelijkheden op bol ook verder dan alleen Sponsored Products (denk aan merkenpagina’s). Ook dit kunnen we opzetten voor jouw merk.
Boost je verkoop op Bol
Alles kan beter. Na audits bij Bol-verkopers merken we dat er vaak heel wat quick wins zijn om de producten op Bol.com te optimaliseren. Andere verbeteringen nemen wat meer tijd, maar stuk voor stuk zorgen ze voor meer zichtbaarheid en omzet. Bol.com zelf stuurde de voorbije jaren meerdere verkopers onze richting uit om hun Bol.com shop naar een hoger niveau te tillen.
Goed scoren in het algoritme van Bol.com is cruciaal om veel omzet te kunnen draaien op de marktplaats. Een belangrijk element is dat de marketplace SEO goed zit. Bij elke verkoper die bij ons komt aankloppen, zijn er wel verbeteringen mogelijk aan de content. Wij richten ons op wat het algoritme verwacht én wat Bol-bezoekers effectief intikken.