Verkopen op Decathlon
Bied jij sportartikelen aan die bij het imago van Decathlon passen? Dat kan het wel eens een goed idee zijn om jouw producten te verkopen via de Decathlon marketplace. De webshop van Decathlon is getransformeerd naar een marktplaats-platform. Nu vind je er dus een combinatie van producten aangeboden door Decathlon zelf en producten aangeboden door derde partijen.
Zij verkopen al op Decathlon!
Voordelen van verkopen via Decathlon
De missie van Decathlon is altijd geweest om sport toegankelijk te maken. Dat doen ze dankzij competitieve prijzen en een breed gamma aan producten geschikt voor zowel beginners als ervaren sporters. Dat gamma breiden ze nu nog verder uit dankzij de Decathlon marketplace. Jij hebt dus de kans om jouw producten aan te bieden aan sporters in heel Europa.
De Decathlon-marktplaats is nog jong. Je hebt nu dus dé kans om er vroeg bij te zijn, en samen te werken met de wereldleider op vlak van sport. Als je je concurrenten voor bent, heb jij een groot voordeel. Een product op de Decathlon marketplace mag momenteel namelijk maar door één verkoper worden verkocht.
Klaar om te genieten van de naamsbekendheid en de populariteit van een van de grootste webwinkels van Europa? Wij helpen je bij verkopen op Decathlon, van opstart tot optimalisatie!
- Bereik een heel relevante doelgroep.
- Outsource je logistiek via Decathlon.
- Geef je producten meer zichtbaarheid dankzij de advertentiemogelijkheden.
De tools die we gebruiken voor Decathlon marktplaatsen
Optimaliseer prijzen en content
Om voldoende marge te behouden bij verkoop op een marktplaats als Decathlon, is het belangrijk om je prijzen onder de loep te nemen. Op basis van welke denkoefening zijn je bestaande prijzen ontstaan? En houdt die denkoefening wel steek in het systeem van marktplaatsen en commissies? Vaak is het nuttig om de prijs op de marktplaats te bepalen via een berekening op basis van je aankoopprijs of productiekosten.
Is je content al geoptimaliseerd voor SEO? Dan ben je goed op weg om je producten naar Decathlon te sturen. Maar ook dan doe je best nog een aantal aanpassingen voor je je producten naar Decathlon stuurt. Sowieso zijn een aantal veelvoorkomende elementen in titels niet toegelaten op Decathlon. Wij adviseren je hierin.
Verkoop op Decathlon marketplace automatiseren
De Decathlon-marktplaats is net als een aantal andere bekende marktplaatsen gebouwd op het Mirakl-platform. Dit zorgt ervoor dat we vol vertrouwen met dit stabiele platform kunnen koppelen, ook al is Decathlon een nieuwe marktplaats.
Via Channable of ProductFlow kunnen we allerlei databronnen combineren, de data bewerken en automatisch naar Mirakl sturen. En je orders? Die sturen we automatisch naar je webshop en/of ERP.
Gebruik de kansen die Decathlon biedt
Decathlon neemt de best practices van grote marktplaatsen als Bol.com en Amazon over. Zo breiden ze continu de mogelijkheden op de marktplaats uit. Zo kan je vandaag al je logistiek door Decathlon laten uitvoeren. De mogelijkheden op vlak van marketing worden ook steeds groter. Wil je je producten op de homepage van Decathlon zien of bovenaan de categoriepagina’s? Zie je je merk liever op de social media en newsletter van Decathlon? De mogelijkheden met Decathlon marketplace worden steeds breder.
Analyse omzet en winst
Los van het aantal orders op marktplaatsen, hebben verkopers vaak geen zicht op welke producten nu rendabel zijn per marktplaats. eWings automatiseert berekeningen op basis van data als aankoopprijs, handelingskosten, verzendkosten en commissies om je als verkoper beter zicht te geven in je winstgevende producten en verlieslatende producten per marktplaats. We kunnen ook een stap verder gaan, en niet-rendabele producten automatisch uitschakelen van de marktplaatsen.