Amsterdamse verkoper van sportsupplementen, -kledij en -attributen
Het project
Deze verkoper had al een Channable-connectie met Bol.com, maar hun toenmalige marktplaatspartner had slecht werk geleverd. Daardoor liepen er zaken mis bij de koppeling tussen de webshop en marktplaatsen. Wij hebben de connectie met Bol.com zo snel mogelijk goed gezet volgens de geldende best practices. Daarna volgden de Decathlon-marktplaatsen.
De klant
Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam. Ze zijn gestart in 2015 en helpen je met een gezonde levenstijl op te bouwen. Op marktplaatsen verkopen ze allerlei sportsupplementen, sportkledij en sportattributen.
Optimalisatie Channable en Bol.com
Ze gebruikte Channable al om hun Shopify-webshop en Bol.com te verbinden. Maar door het ondermaatse werk van de vorige marktplaatspartner, liep het een en ander mis. Zo werden er verschillende producten niet doorgestuurd door errors in Channable, was er inefficiënt werk geleverd en zat het bedrijf vast door onvoldoende kennis.
Een eerste duidelijke stap was dan ook om dat recht te zetten. We zorgden ervoor dat alle noodzakelijke informatie naar Bol werd gestuurd, werkten bestaande errors weg, en gaven ze training omtrent het dagelijkse beheer van de marktplaatsen.
Connectie met Decathlon-marktplaats
Ook was het belangrijk dat ze ook zo snel mogelijk op de Decathlon-marktplaats konden verkopen. Die connectie maakten we ook via Channable. Zo konden we data hergebruiken, en zo snel en efficiënt mogelijk deze extra marktplaats lanceren.
Eens de connectie met Decathlon België er ligt, zullen we ook de connecties met Decathlon Nederland, Frankrijk en Duitsland opzetten.