Childhome, specialist in baby- en peuterartikelen
Het project
Childhome wilde de overstap maken van Magento 1 naar Magento 2, en daar heeft eWings hen bij geholpen. Zo bouwden we voor hen een multi-site oplossing. Eén waarbij zowel de B2C-webshop als het B2B-bestelportaal in één en dezelfde omgeving werd ondergebracht. Daarbij hebben we dezelfde look-and-feel behouden, maar veranderden we de koopervaring. Na de overschakeling naar Magento 2 ontving de webshop al snel een pak meer trafiek.
De klant
Childhome is een fabrikant van hoogwaardige producten voor baby’s en peuters, gevestigd in Kontich. Denk aan meubilair voor kinderkamers, eetstoelen, decoratie, en meer. Ze exporteren hun producten wereldwijd, maar zijn een op-en-top Belgisch merk. Met tientallen award-winnende producten, een goede keuze voor jouw baby of peuter! Neem zeker eens een kijkje op hun webshop childhome.com.
Multi-site: B2B en B2C
De B2C-website heeft als doel de particuliere klant te informeren over het gamma, en de rijke productinformatie die beschikbaar is te delen met de klant. Daarnaast willen ze hun klanten op deze manier een veilige online winkel ter beschikking stellen.
Met het B2B-bestelportaal is de doelstelling ervoor te zorgen dat de bestaande klanten eenvoudig hun favoriete artikelen kunnen vinden en dat nieuwe B2B-klanten het gamma kunnen ontdekken. Er werd veel aandacht besteed aan de mogelijkheid om snel en vlot een bestelling te kunnen plaatsen. Denk maar aan quick order, reorder, aangepaste prijszetting, etc.
Meer up- en cross-sell
Naast het tonen van uitgebreide productinformatie, wil Childhome op zijn B2C-website mensen motiveren om:
- nieuwe producten te ontdekken
- samenhorende producten meteen in combinatie aan te kopen
De nieuwe producten ontdekken wordt gestimuleerd door op de productpagina’s sliders te tonen met alternatieven voor het huidige product.
Om mensen te motiveren om meer artikelen aan te kopen, worden de bijhorende producten meteen voorgesteld op de productpagina. Zo kan men eenvoudig de juiste lattenbodem of matras kiezen bij de aankoop van een bed. Of kan de klant het juiste kussen – in de gewenste kleur – voor een specifieke eetstoel selecteren.
Aparte flow voor drop & ship
Childhome faciliteert ook dropshipment voor hun retailers. Hierdoor kunnen de retailers artikelen bestellen en rechtstreeks laten leveren bij hun eindklant. De goederen moeten dus niet meer behandeld worden door de retailer en de eindklant ontvangt zijn bestelde producten sneller. Win-win dus!
Door dit rechtstreeks in de nieuwe website in te bouwen, kunnen zakelijke klanten kiezen voor dropshipment. Dit resulteert dan in een afwijkende prijszetting in de catalogus. Ook tijdens het bestelproces veranderen de geldende verzendtarieven en worden de actieve betaalmethodes aangepast.
Integratie met Microsoft Dynamics 365 Business Central, Pimcore en Mailchimp
Voor Childhome werd een uitgebreid integratieproject uitgewerkt.
De productdata worden volledig aangestuurd vanuit een Product Information Management-systeem (PIM). Dit bestand wordt verwerkt om zo tot gedetailleerde productomschrijvingen en -specificaties te komen.
Daarnaast worden o.a. de klantspecifieke prijzen en klantinformatie vanuit het ERP naar Magento gestuurd. Bestellingen worden omgekeerd dan weer automatisch toegevoegd in het ERP.
Marketing automation wordt aangestuurd via een koppeling tussen Magento en Mailchimp. Zo worden de marketinglijsten in Mailchimp aangevuld met allerlei informatie zoals orders, producten en nieuwe inschrijvingen.