Biofan, natuurlijke producten voor huisdieren
Het project
Biofan had een webshop in Magento 1, een platform dat ondertussen al een tijdje niet meer ondersteund wordt. Wij hielpen hen in de migratie naar Magento 2, en gaven de webshop een visuele make-over.
De klant
Biofan is gevestigd in Wallonië, en biedt al sinds 2009 producten aan voor huisdieren. Ze hebben een uitgebreid assortiment biologische en natuurlijke voedingsproducten en ecologische accessoires.
Product reviews overzetten
Op de vorige webshop in Magento 1 had Biofan veel waardevolle product reviews. Het duurt jaren om weer een grote hoeveelheid reviews op te bouwen. Wij hebben deze waardevolle reviews overgezet naar hun nieuwe webshop in Magento 2. Op die manier kan Biofan dus verder bouwen op de reviews die alle voorbije jaren geplaatst werden.
Verscheidene variaties per product
Biofan heeft een uitgebreid gamma in biologische producten. Vroeger hadden ze een onduidelijke onderverdeling bij hun producten. Zo stonden de verschillende versies van eenzelfde product op aparte productpagina’s.
Dit hebben we in Magento 2 een stuk overzichtelijker gemaakt. Zo staan de verschillende formaten zakken van hondenbrokken of de verschillende kleuren van eenzelfde speeltje nu op dezelfde productpagina. De bezoeker ziet dus in één oogopslag welke versies er beschikbaar zijn.
Spaarpuntensysteem
Af en toe geeft Biofan graag een extraatje aan de klanten. Een spaarpuntensysteem is daar ideaal voor. De klant kan deze punten op allerlei manieren verdienen: een review achterlaten, een product kopen, inschrijven op de nieuwsbrief, …
Deze punten zet de klant daarna om in kortingen voor volgende aankopen. Dé manier om de klantretentie hoog te houden dus.
In Magento 1 had Biofan een gelijkaardig systeem. Die punten zijn overgezet naar de nieuwe webshop, zodat elke klant zijn opgespaarde punten verder kon gebruiken op de vernieuwde shop. Biofan beslist zelf hoeveel een punt waard is en hoeveel punten er nodig zijn voor bepaalde kortingen, zodat voor klanten alles hetzelfde bleef als in de oude webshop.
Informatieve tabs voor klanten
Een andere handige feature zijn de custom tabs. Dit zijn verschillende tabs met extra info op de productpagina. Op die manier kan Biofan heel gestructureerd veel info tonen bij belangrijke producten.
Bovendien kan die info verschillen afhankelijk van welke klant inlogt. Zo kunnen ze bijvoorbeeld downloads afschermen voor niet-ingelogde klanten.
Inschrijven op producten zonder voorraad
Biofan heeft regelmatig korte periodes waarin producten zonder voorraad zitten. Bezoekers hebben uiteraard niet veel aan de info ‘niet op voorraad’. Ze willen weten wanneer het product wél beschikbaar zal zijn.
Wij zorgden ervoor dat bezoekers zich makkelijk konden inschrijven op automatische mails over producten waarin ze geïnteresseerd zijn. Dat kan zowel op de productpagina, als op de categoriepagina.
Een ingelogde bezoeker schrijft zich in met één simpele klik. Een niet-ingelogde bezoeker moet enkel zijn mailadres geven.
Zodra het product weer op voorraad is, krijgt de bezoeker een mail, en kan hij zijn bestelling alsnog afronden.
Als verkoper krijg je een overzicht van welke klanten op welke producten wachten, en welke producten het populairst zijn. Twee vliegen in één klap dus!
Formulier met dropdown en bijlagen
Met een aantal simpele ingrepen hebben we het contactformulier van Biofanheel wat handiger gemaakt. De bezoeker kiest eerst het onderwerp waar ze Biofan over willen contacteren in een dropdown-menu. Zo ziet Biofan meteen wie langs hun kant de geschikte persoon is om de vraag te behandelen. Dit zorgt al meteen voor het wat extra efficiëntie. Bezoekers hebben bovendien de mogelijkheid om bijlagen op te laden in het formulier, wat de communicatie ook heel wat makkelijker maakt.