Lily-Balou, modemerk voor dames en kinderen
Het project
Lily-Balou zocht een betrouwbare partner om hun bestaande Magento 2 te migreren naar een oplossing boordevol uitbreidingen aangepast voor de mode-industrie. Daarbij wilden ze ook een persoonlijke aanpak om hen duurzaam en kwalitatief te ondersteunen.
De klant
Lily-Balou is een Belgisch modemerk, gevestigd in Antwerpen, dat respect voor mensen en de planeet hoog in het vaandel draagt. Het werd in het najaar van 2011 gelanceerd als kinderkledingmerk. Ondertussen zijn er al dames- en babycollecties. Hun leuke prints en aanstekelijke energie zijn onmiskenbaar. Neem zeker eens een kijkje op hun webshop lilybalou.be.
Lookbook
De lookbook is een effectieve en interactieve uitbreiding om klanten het potentieel van je producten te tonen. Zeker in de fashion-wereld helpt het om de conversie en de gemiddelde orderwaarde te verhogen.
Hoe het werkt? Selecteer mooie stijlfoto’s waar verschillende producten samen afgebeeld worden. Duid er de verschillende producten op aan. Vervolgens maken maken we er speciale productpagina’s van. De klant ontdekt deze ‘looks’ op de webshop en ziet de combinatiemogelijkheden. Hij kan makkelijk bestellen of het aan zijn favorietenlijst toevoegen. Daarboven kan je korting toekennen bij het aankopen van de volledige look.
De mogelijkheden zijn talrijk!
Advanced image gallery
Een leuke variatie op de eerder vermelde lookbook is de ‘advanced image gallery’. Het basisprincipe is hetzelfde: neem kwalitatieve stijlfoto’s en duid je producten erop aan.
Het verschil? Je kan met deze uitbreiding volledige ‘sliders’ maken. Bovendien kan je ze op alle pagina’s inladen. Zo kan je op een productpagina een sfeerfoto inladen waar het betreffende product getoond wordt met compatibele producten. De klant kan er doorklikken en de andere producten ontdekken.
Deze leuke uitbreiding zorgt voor interactie en is een instrument om je klanten in de gewenste richting te leiden. Resultaat? Meer verkoop en hogere gemiddelde orderwaardes.
Store locator: toon je resellers
Lily-Balou verkoopt rechtstreeks aan de consument, maar heeft ook een uitgebreid reseller-netwerk. Met deze uitbreiding toon je ze overzichtelijk op een interactieve map.
- Speciale filtering met mogelijkheid tot eigen attributen. Bijvoorbeeld: “gold-” of “silver-reseller”
- Eigen pagina’s voor de reseller waar je extra informatie kan geven
- Gedetailleerde route-instructies naar de gekozen locatie
Integratie met Becosoft en Mailchimp
Integratie en automatisatie staan centraal voor Lily-Balou. Daarom integreerden we hun ERP- en CRM-systeem via API met Becosoft. Alle productdata worden automatisch gesynchroniseerd. Producten worden ‘on the fly’ aangemaakt. Ook de bestellingen worden in de flow mee opgenomen. Op deze manier kunnen ze alles beheren vanuit Becosoft – zonder zorgen.
Een van onze populaire uitbreidingen, de Mailchimp-connectie, werd ook geïmplementeerd. Alle e-commerce-gegevens synchroniseren naar Mailchimp waardoor e-mailmarketing automation opgezet kan worden.