Cevo, bouwmarkt
Het project
Voor Cevo bouwden we een omni-channel platform waarbij de winkel en de webshop met elkaar verweven zijn. Een platform waarbij de klant zowel online kan shoppen als info over de fysieke winkel kan krijgen.
De klant
Cevo is de ideale partner voor klussers, bouwers en verbouwers. Een complete bouwmarkt met een uitgebreid assortiment en een uitstekende service. Naast hun fysieke winkel in Westerlo hebben ze nu ook een eigen webshop. Neem zeker zelf eens een kijkje op hun webshop cevo.be.
Dynamische folder
Cevo brengt om de drie weken een folder uit. Ook dit fysieke aspect hebben we in de webshop te geïntegreerd, en de folders zijn nu dus ook op de webshop terug te vinden. Deze folders worden dynamisch ingeladen, zodat je door de folder kan bladeren zoals je bij de fysieke versie zou doen.
Bovendien zijn nieuwe folders gemakkelijk door Cevo zelf toe te voegen en is hier geen technische kennis voor nodig. Kortom: een eenvoudige oplossing voor Cevo om hun folders in het oog te doen springen op hun webshop. En ook hier: een fysiek gevoel in een online omgeving.
Omni-channel
De site van Cevo is een ruimte waarbij de fysieke winkel en webshop in elkaar verweven zijn. De in-store pickup is een goed voorbeeld hiervan. De bezoeker kan zo online een product kopen dat hij dan in de winkel kan gaan ophalen. Een uitstekende samenwerking tussen fysieke winkel en webshop. Dit is de manier bij uitstek om de klant in je fysieke winkel te krijgen.
Deze verweving tussen offline en online geldt doorheen de volledige shopping experience. Zo werden prijs, voorraad en promoties geüniformiseerd tussen winkel en webshop.
Integratie met Robinson SDP en Ijzersterk
We hebben voor Cevo de connectie gelegd tussen hun ERP-systeem, Robinson SDP, en hun Magento 2-webshop. Op vlak van voorraad en facturatie hebben we een volledige integratie gelegd tussen die twee systemen, zodat Cevo zich daar alvast geen zorgen over hoeft te maken en dit zoveel mogelijk geautomatiseerd verloopt.
Ook de datasheets van leveranciers werden geïntegreerd in hun Magento 2. Op die manier kunnen ze op een efficiënte manier de nieuwe producten, prijzen en promoties van hun leveranciers ophalen.
Daarnaast integreerden we ook hun e-mailsysteem, IJzersterk. Hierdoor kan Cevo volop aan e-mailmarketing doen met het systeem dat hun voorkeur geniet.
Cevo is altijd op zoek naar nieuwe manieren om de integratie te verbeteren. Zo is er nu ook een productdata import per leverancier. Op die manier kunnen ze gegarandeerd altijd de nieuwste producten op de site positioneren.