SKM: Digitale marketing project
Het digital marketing project
Voor de kledingwinkel SKM in Aartselaar kregen we de kans om een e-commerce marketingproject op te starten. SKM is al een tijd bezig met een rebranding, wat ook een restyling van de fysieke winkel en een nieuwe webshop omvat. In deze case overlopen we de op maat gemaakte digitale marketingstrategie voor SKM.
Conversiepercentage +32,2%
Het digitale marketingtraject gaf de vernieuwde webshop van SKM een boost. Met als gevolg steeg het aantal sessies, het conversiepercentage en de omzet:
- Stijging aantal sessies met 14%
- Stijging conversiepercentage met 32,2%
- Omzetstijging 65,2%
Op maat gemaakte digitale marketingstrategie
Om je business beter te leren kennen, organiseren we graag een workshop bij ons op kantoor. Tijdens deze workshop gaan we dieper in op onder andere de geschiedenis van het bedrijf, de huidige webshop, gebruikte digitale marketingkanalen en KPI’s. We hebben dit ook gedaan bij SKM, waar we meer te weten kwamen over de oorsprong van het bedrijf, de bedrijfscultuur, de fysieke winkel en de doelstellingen voor de webshop. Inhoud van de workshop:
- Unique Selling Points (USP’s) en focuspunten vastleggen
- Persoonlijke aanpak van SKM en fysieke winkel meenemen in de marketingstrategie
- Het opzetten van een “SEO-framework” en Google Ads-campagnes
Meer online zichtbaarheid door SEO optimalisatie
Hoe verhoogt eWings de online zichtbaarheid van SKM?
- Na een analyse bouwden we de SEO-content voor de belangrijkste categorieën en merken
- Het uitwerken van een “framework” zodat de content gemakkelijk op de website geïmporteerd kon worden
- Technische SEO en redirects instellen om optimale resultaten te behalen met behulp van onze vaste SEO tools, zoals SE Ranking
- De website indexeren in Google Search Console. Gevolg? Na de livegang van de website heeft dit een aanzienlijke verbetering opgeleverd ten opzichte van de oude webshop
Google Ads-campagnes
Hoe verhoogt eWings de omzet van SKM online?
- Grondige analyse van de productfeed
- Opzetten van zoek- en shoppingcampagnes binnen Google Ads
- Optimaliseren van producttitles en descriptions
- Shoppingcampagnes opzetten
- Wekelijkse opvolging van deze campagnes en voortdurend optimaliseren om de beste resultaten te behalen
Keep growing!
Wat komt er nog?
- Verder inzetten op social media-advertenties en automatiseringscampagnes
- Opvolgen en optimaliseren van campagnes om de beste resultaten te halen
- Technische SEO optimalisaties doorvoeren en monitoren
- Blijvende ondersteuning in conversieoptimalisatie van de webshop