
eWings verhoogt conversiepercentage van Cevo’s Magento 2-webshop met 44%
Conversiepercentage stijgt met 44%
Cevo, een Magento 2-klant van eWings, heeft een significante stijging van 44% in het conversiepercentage behaald na de optimalisatie van hun Magento 2-webshop.
Het redesign en de herstructurering van het menu hebben geresulteerd in een snellere en betere manier voor klanten om producten te vinden.
De category page is vernieuwd met relevante informatie, foto’s en promoties.
Deze veranderingen hebben niet alleen gezorgd voor een betere gebruikerservaring, maar hebben ook de zoekmachine-optimalisatie (SEO) verbeterd.




Wat is er concreet gestegen?
De afgelopen periode is er een duidelijke stijging te zien in de sessieduur, wat aangeeft hoe lang een bezoeker actief is op een website. Deze duur is met een percentage van 13,99% gestegen.
Het aantal paginaweergaven per sessie is met een percentage van 10% gestegen. Ook het gemiddelde bestelbedrag is met 15% gestegen. Het bouncepercentage is gedaald met 41,44%, een grote verbetering aan een cruciale metric dus. Als laatste is door het optimaliseren van SEO en UX, het aantal organische bezoekers met maar liefst 17% gestegen!
Safe Shops Label
Cevo en eWings zijn trots dat Cevo een SafeShops label heeft ontvangen.
Het Safe Shops label staat voor betrouwbare webshops die aan de strenge eisen voldoen die gesteld worden door consumenten. Hierbij worden onder andere veiligheid, privacy en klantgerichtheid in kaart gebracht.
Cevo is erin geslaagd om aan alle eisen te voldoen en heeft een partnership kunnen aangaan met SafeShops. Bezoekers van de webshop van Cevo weten dus dat ze met een gerust hart kunnen shoppen op een veilige en betrouwbare winkel.

