Dicofoods B2B-webshop
Het project
Voor Dicofoods bouwden we een B2B omgeving met een volledige SAP S/4HANA-integratie waarmee ze het bestelproces en de klantenservice konden verbeteren en versnellen.
De klant
Dicofoods bouwt voort op een schat aan ervaring in het invriezen van groenten. Dit gaat hand in hand met een duidelijke focus op innovatie. Duurzaam ondernemen en zorg voor de planeet zitten in het DNA van Dicofoods. Dicofoods zet daarom in op zoveel mogelijk lokaal geteelde groenten en op energiezuinige productie. Investeringen in state-of-the-art verpakkingslijnen en innovatieve productontwikkeling in samenwerking met klanten ondersteunen deze ambities. Neem zeker eens een kijkje op portal.dicofoods.com.
Integratie van productinformatie en ordercommunicatie met SAP C/4HANA
SAP is leidend voor het beheer en de synchronisatie van alle product gerelateerde informatie. Alle productinformatie wordt omgevormd tot nuttige filters en een uitgebreide productomschrijving. Deze werd dan ook nog opgedeeld in Allergenen en nutritionele informatie, leverinformatie en downloads.
Daarnaast worden alle bestellingen automatisch gesynchroniseerd met SAP C/4HANA. Deze integratie zorgt ervoor dat orders vlot aangemaakt worden, correcte prijsinformatie meegeven en direct in behandeling kunnen genomen worden.
De juiste content voor de juiste klant
Dicofoods koos ervoor om het volledige productgamma publiek ter beschikking te stellen. Hierdoor krijgt iedereen het beeld op het ruime assortiment groenten, fruit en kruiden die er beschikbaar zijn.
Het is evenwel belangrijk om op te merken dat niet-ingelogde klanten veel minder informatie te zien krijgen.
Na login krijgt de klant toegang tot bijkomende informatie als:
- Prijzen
- Logistieke informatie
- Download van de productfiche
- Download van de kwaliteitsfiche
Zo kan men nieuwe klanten overtuigen met het ruime gamma, en bestaande klanten kwalitatief bedienen door het aanbieden van gedetailleerde informatie en nuttige downloads.
Private label – Producten specifiek voor 1 of enkele klanten
De inhoud van het aanbod op de webshop wordt aangepast aan de bezoeker. Zo kunnen bepaalde klanten merken zien/kopen, waar andere klanten geen toegang toe hebben. Deze private labels zijn enkel zichtbaar wanneer deze toegewezen zijn aan het klantprofiel.
Portal voor agenten en internationale distributeurs
De samenwerking met de internationale klanten van Dicofoods verloopt vaak via distributeurs die een specifieke regio vertegenwoordigen.
Deze distributeurs gebruiken nu het portal voor het registreren van orders voor hun klanten.
Dit doen ze door in te loggen in hun Agenten-account. Daarmee kunnen ze dan inloggen in de accounts van alle toegewezen klanten. Hierdoor krijgen ze toegang tot specifieke bestellijsten, condities, etc. die van toepassing zijn op die klant.
De implementatie van deze functionaliteit digitaliseert heel veel bestellingen die vroeger manueel per e-mail, fax of telefonisch verwerkt moesten worden. Dit verhoogt uiteraard de efficiëntie en de snelheid waarbij bestellingen behandeld kunnen worden.