Onze e-commerce projectaanpak

Vraag een gesprek aan
 
 
 

Intake gesprek

Alles start met een in-take gesprek van een aantal uur zodat we kunnen bepalen of wij de juiste partners zijn voor elkaar.

Het gesprek is inhoudelijk (no sales talk) met een e-commerce expert die al 15 jaar in het vak zit. We houden van de iets complexere situaties die je niet in een standaard oplossing (Shopify, Lightspeed, WooCommerce...) kan oplossen, want dan komt onze prijs/kwaliteit naar boven. 

Een plan maken - de blueprint

Daarna maken we een volledig plan, startende met de data flows: de voorraad, de producten, de klanten, de orders, de prijzenstructuur, facturen, de communicatie met de klant, klant/vertegenwoordiger relatie, eventuele marktplaats data,… Met andere woorden: alle data die naar de webshop toe, en van de webshop vertrekt wordt in beeld gebracht. 

Na de digitale flows definiëren we de B2B en B2C functionaliteiten. Dit is het grootste blok in een analyse. Onze rode draad is herbruikbaarheid, omdat we kunnen terugvallen op een zeer sterke basis. 

Een laatste stap in de scoping van het project is de content en het design. Afhankelijk van de grootte van het project gebeurt een ontwerp gewoon op papier, of gaan we een stap verder en designen we digitale mockups, met eventueel een prototype website. We kunnen bijkomend ook user persona workshops en story mapping organiseren, zodat we de volledige flow van jouw (potentiële) klant in beeld brengen van registratie tot aankoop. 

Het bouwen van het e-commerce platform

Na het projectplan krijg je het finale budget. We hadden totnogtoe geen enkele klant die na een plan niet in de projectfase stapte, omdat je in de intake fase ook een richtbudget krijgt.

Het projectplan wordt verdeeld in enkele honderden deeltaken, en we stellen aan beide kanten een projectleider aan, die verantwoordelijk is voor bduegt en deadline. eWings heeft een zeer vlakke structuur en elke medewerker  staat ook in zeer nauw direct contact met de klant. Een bepaalde taak wordt in detail overlopen met de directe betrokkene, die ook ineens de uitvoering voor zich neemt. Zo zitten wij zeker op dezelfde lijn, en als klant kan je de ontwikkeling live mee opvolgen.

Indien gewenst, en indien je resources ter beschikking hebt, kan je als klant ook zelf veel taken van de projectopbouw in eigen handen nemen. Zo bouwen je eigen medewerkers veel knowhow op tijdens de projectopbouw, zodat je team na het project ook veel meer op zich kan nemen. Uiteraard onder onze begeleiding en advies. Als jullie dat wensen, is het zelfs mogelijk om je volledige project zelf te bouwen. Dit natuurlijk gebaseerd op ons platform én met gepersonaliseerde training / advies.

Bij de livegang organiseren we steeds een training waarin we de belangrijkste aspecten qua operations en marketing toelichten. Bovendien staan er op ons YouTubekanaal heel wat video’s waarin we onder andere training geven en extra functionaliteiten naar voor schuiven. Via deze weg delen wij onze kennis met iedereen die er interesse in heeft.

Supportfase - een partnership

Het hele verhaal eindigt niet nadat jouw project live gaat. Voor vragen, nieuwe functionaliteiten of aanpassingen kan je ook na de livegang uiteraard ook bij ons terecht. We gaan samen een partnership aan om verder aan de toekomst te bouwen.

Na de livegang behoud je jouw persoonlijke projectmanager die je altijd kan contacteren voor advies. Verder kunnen we, indien gewenst, ook wekelijks of maandelijks een call organiseren om de vinger aan de pols te houden. Onze projectmanagement-tool ClickUp leidt op communicatief vlak alles in goede banen.

We helpen ook vele klanten groeien met ons e-commerce marketing team en marktplaats automatisatie, maar we werken ook graag samen met jullie vaste partner, of ondersteunen jullie interne mensen. 

Vraag een offerte aan

Waarom kiezen voor eWings?

  • E-commerce specialisten met 15+ jaar praktische ervaring
  • Gecertificeerde experts in automatisatie en optimaal verkopen op marktplaatsen
  • Uitgebreide B2B en B2C e-commerce oplossingen
  • Gespecialiseerd in marketingstrategieën voor webshops en B2B-portalen