Biofan, natuurlijke producten voor huisdieren

Biofan, natuurlijke producten voor huisdieren

March 29, 2024

Het project

Biofan had een webshop in Magento 1, een platform dat ondertussen al een tijdje niet meer ondersteund wordt. Wij hielpen hen in de migratie naar Magento 2, en gaven de webshop een visuele make-over.

De klant

Biofan is gevestigd in Wallonië, en biedt al sinds 2009 producten aan voor huisdieren. Ze hebben een uitgebreid assortiment biologische en natuurlijke voedingsproducten en ecologische accessoires. 
 

Een laptop en een smartphone met alle twee de webshop van Biofan op.Een laptop en een smartphone met alle twee de webshop van Biofan op.
Een webpagina van Biofan.Een webpagina van Biofan.

Product reviews overzetten

Op de vorige webshop in Magento 1 had Biofan veel waardevolle product reviews. Het duurt jaren om weer een grote hoeveelheid reviews op te bouwen. Wij hebben deze waardevolle reviews overgezet naar hun nieuwe webshop in Magento 2. Op die manier kan Biofan dus verder bouwen op de reviews die alle voorbije jaren geplaatst werden.

Verscheidene variaties per product

Biofan heeft een uitgebreid gamma in biologische producten. Vroeger hadden ze een onduidelijke onderverdeling bij hun producten. Zo stonden de verschillende versies van eenzelfde product op aparte productpagina’s.

Dit hebben we in Magento 2 een stuk overzichtelijker gemaakt. Zo staan de verschillende formaten zakken van hondenbrokken of de verschillende kleuren van eenzelfde speeltje nu op dezelfde productpagina. De bezoeker ziet dus in één oogopslag welke versies er beschikbaar zijn. 

Een webpagina van Biofan.Een webpagina van Biofan.
Een webpagina van Biofan.Een webpagina van Biofan.

Spaarpuntensysteem

Af en toe geeft Biofan graag een extraatje aan de klanten. Een spaarpuntensysteem is daar ideaal voor. De klant kan deze punten op allerlei manieren verdienen: een review achterlaten, een product kopen, inschrijven op de nieuwsbrief, …

Deze punten zet de klant daarna om in kortingen voor volgende aankopen. Dé manier om de klantretentie hoog te houden dus.

 In Magento 1 had Biofan een gelijkaardig systeem. Die punten zijn overgezet naar de nieuwe webshop, zodat elke klant zijn opgespaarde punten verder kon gebruiken op de vernieuwde shop. Biofan beslist zelf hoeveel een punt waard is en hoeveel punten er nodig zijn voor bepaalde kortingen, zodat voor klanten alles hetzelfde bleef als in de oude webshop.

Een webpagina van Biofan.Een webpagina van Biofan.

Informatieve tabs voor klanten

Een andere handige feature zijn de custom tabs. Dit zijn verschillende tabs met extra info op de productpagina. Op die manier kan Biofan heel gestructureerd veel info tonen bij belangrijke producten.

Bovendien kan die info verschillen afhankelijk van welke klant inlogt. Zo kunnen ze bijvoorbeeld downloads afschermen voor niet-ingelogde klanten.

Een webpagina van Biofan.Een webpagina van Biofan.
Een webpagina van Biofan.Een webpagina van Biofan.

Inschrijven op producten zonder voorraad

Biofan heeft regelmatig korte periodes waarin producten zonder voorraad zitten. Bezoekers hebben uiteraard niet veel aan de info ‘niet op voorraad’. Ze willen weten wanneer het product wél beschikbaar zal zijn.

Wij zorgden ervoor dat bezoekers zich makkelijk konden inschrijven op automatische mails over producten waarin ze geïnteresseerd zijn. Dat kan zowel op de productpagina, als op de categoriepagina.

Een ingelogde bezoeker schrijft zich in met één simpele klik. Een niet-ingelogde bezoeker moet enkel zijn mailadres geven.

Zodra het product weer op voorraad is, krijgt de bezoeker een mail, en kan hij zijn bestelling alsnog afronden.

Als verkoper krijg je een overzicht van welke klanten op welke producten wachten, en welke producten het populairst zijn. Twee vliegen in één klap dus! 

Een webpagina van Biofan.Een webpagina van Biofan.

Formulier met dropdown en bijlagen

Met een aantal simpele ingrepen hebben we het contactformulier van Biofanheel wat handiger gemaakt. De bezoeker kiest eerst het onderwerp waar ze Biofan over willen contacteren in een dropdown-menu. Zo ziet Biofan meteen wie langs hun kant de geschikte persoon is om de vraag te behandelen. Dit zorgt al meteen voor het wat extra efficiëntie. Bezoekers hebben bovendien de mogelijkheid om bijlagen op te laden in het formulier, wat de communicatie ook heel wat makkelijker maakt. 

Een webpagina van Biofan.Een webpagina van Biofan.

Meer over onze diensten?

  • Magento 2 webshops
  • Verkopen op marketplaces
  • Dynamicweb - e-commerce & Pim
  • Online Marketing

Meer project cases?

Bekijk je graag nog een paar referenties? Die hebben we voor jou gebundeld via onderstaande link. Mocht je vragen hebben, neem dan zeker contact met ons op.

Meer info nodig?

Neem vrijblijvend contact op met Bart Delahaye, E-commerce Consultant bij eWings via onderstaande gegevens. Of vul het contactformulier in. We nemen zo snel mogelijk contact op.

  • Zakelijk inzicht, +10 jaar ervaring met eigen webshops
  • Gecertificeerde experts in kwalitatieve technologieën

Of bel het nummer +32 3 443 12 22 voor meer informatie.

Bart DelahayeBart Delahaye