Childhome

Multi-website Magento 2-project

Het project

Voor Childhome bouwden we een multi-site oplossing, waarbij zowel de B2C webshop, als het B2B bestelportaal in 1 en dezelfde omgeving werd ondergebracht. Daarbij behouden we dezelfde look-and-feel, maar veranderen we de koopervaring.

De klant

Childhome is een fabrikant van hoogwaardige producten voor baby en peuter. Denk aan meubilair voor kinderkamers, eetstoelen, decoratie, en meer. Ze exporteren hun producten wereldwijd, maar zijn een op-en-top Belgisch merk. Met tientallen award-winnende producten, een goede keuze voor jouw baby of peuter!

Enkele beelden 

Multi-site: B2B en B2C

De B2C-website heeft als doel de particuliere klant te informeren over het gamma en de rijke productinformatie die beschikbaar is, te delen met de klant. Daarnaast willen ze hun klanten op deze manier een veilige online winkel ter beschikking stellen.

Met het B2B-bestelportaal is de doelstelling ervoor te zorgen dat de bestaande klanten eenvoudig hun favoriete artikelen kunnen vinden en dat nieuwe B2B-klanten het gamma kunnen ontdekken. Er werd veel aandacht besteed aan het snel en vlot een bestelling te kunnen plaatsen. Denk maar aan quick order, reorder, aangepaste prijszetting, etc.

 

Meer up- en cross-sell

Naast het tonen van uitgebreide productinformatie, wil Childhome op zijn B2C-website mensen motiveren om:

  • nieuwe producten te ontdekken
  • samenhorende producten meteen in combinatie aan te kopen

De nieuwe producten ontdekken wordt gestimuleerd door op de productpagina’s sliders te tonen met alternatieven voor het huidige product.

Om mensen te motiveren om meer artikelen aan te kopen, worden de bijhorende producten meteen voorgesteld op de productpagina. Zo kan men eenvoudig de juiste lattenbodem of matras kiezen bij de aankoop van een bed. Of kan de klant het juiste kussen – in de gewenste kleur – voor een specifieke eetstoel selecteren.

Aparte flow voor drop & ship

Childhome faciliteert ook dropshipment voor hun retailers. Hierdoor kunnen de retailers artikelen bestellen en rechtstreeks laten leveren bij hun eindklant. De goederen moeten dus niet meer behandeld worden door de retailer en de eindklant ontvangt zijn bestelde producten sneller. Win-win dus!

Door dit rechtstreeks in de nieuwe website in te bouwen, kunnen zakelijke klanten kiezen voor dropshipment. Dit resulteert dan in een afwijkende prijszetting in de catalogus. Ook tijdens het bestelproces veranderen de geldende verzendtarieven en worden de actieve betaalmethodes aangepast.

Integratie met DBFact, Pimcore en Mailchimp

Voor Childhome werd een uitgebreid integratieproject uitgewerkt.

De productdata wordt volledig aangestuurd vanuit een Product Information Management-systeem (PIM). Dit bestand wordt verwerkt om zo tot gedetailleerde productomschrijvingen en -specificaties te komen.

Daarnaast worden o.a. de klantspecifieke prijzen en klantinformatie vanuit het ERP naar Magento gestuurd. Bestellingen worden omgekeerd dan weer automatisch ingeschoten in het ERP.

Marketing automation wordt aangestuurd via een koppeling tussen Magento en Mailchimp. Zo worden de marketinglijsten in Mailchimp aangevuld met allerlei informatie zoals orders, producten, nieuwe inschrijvingen, etc.

Meer over Magento?

Geboeid door het voorproefje over dit project, en wil je nog beter begrijpen wat we allemaal voor jou en jouw organisatie kunnen betekenen? Bekijk dan zeker eens wat we allemaal voor jou kunnen doen.

Meer zien van ons werk?

Bekijk je graag nog een paar referenties? Die hebben we voor jou gebundeld via onderstaande link. Moest je vragen hebben, aarzel niet om contact op te nemen met ons.

Meer weten?

Aarzel niet om Yannick Fierens, e-commerce consultant bij eWINGS, te contacteren met jouw vragen. We helpen je graag verder.

5

Magento 2 specialisten met 10+ jaar praktische ervaring

5

No-nonsense aanpak met een focus op wat telt

Of bel het nummer +32 3 443 12 22 voor meer informatie.

Contacteer ons