Improdent

B2B Magento 2-project

Het project

We bouwden voor Improdent in het verleden al een Magento 1-webshop. Magento 1 werd niet meer ondersteund, en dus hebben we de webshop overgezet naar Magento 2. Dankzij een succesvolle migratie konden we van de Improdent-site een volwaardige B2B-webshop maken. 

De klant

Het West-Vlaamse bedrijf Improdent is al 20 jaar een belangrijke Belgische leverancier in de dentale sector. Alle producten en toestellen die je in de tandartsenpraktijk tegenkomt kan je via de Improdent-webshop aankopen. Benieuwd? Neem dan zeker zelf eens een kijkje op de webshop improdent.be.

mockup project improdent

Enkele beelden 

Favorietenlijst

Een favorietenlijst of wishlist. Je komt het steeds vaker tegen op moderne webshops. Het is een ideale tool om de conversie op je webshop te verhogen. Ook op de webshop van Improdent kan de klant een favorietenlijst aanmaken. Improdent heeft namelijk de meest uitgebreide wishlist-feature. Hierdoor kan de klant op de webshop meerdere wishlists aanmaken. Dankzij deze uitgebreide funcitonaliteit kan de webshopadmin ook in de backend van de site favorietenlijsten samenstellen. Daarbovenop is er de optie om alle artikelen in deze shoppinglijstjes te laten staan na aankoop. Zo kan de klant ook bij een volgende aankoop opnieuw naar zijn favorieten gaan kijken. 

multiple wishlist magento 2 - improdent

Slimme zoekfunctie

Ook heeft de webshop een geïntegreerde slimme zoekfunctie. Maar wat maakt die zoekfunctie nu zo slim? De functie kan bij elke zoekopdracht slimme associaties maken. Wanneer de gebruiker bijvoorbeeld zoekt op het woord “varkensstaart”, dan komt een “Brush Rack” als product tevoorschijn in de resultaten. “Varkensstaart” is namelijk een informeel synoniem voor dat type product. 

Er worden automatisch zulke associaties gemaakt, maar de webshopadmin kan ook extra associaties instellen in de backend van de site. Via het search management-systeem kan je zelf associaties instellen en regels creëren. Verder kan je “gewicht” geven aan bepaalde producten. Zo komen de “zwaarste” producten hoger te staan in de zoekresultaten. De slimme zoekfunctie werkt op basis van elastic search. Een interessante feature om de shopping experience van de klant te verbeteren.  

 

slimme zoekfunctie magento 2 - improdent

Integratie met SAP Business One en Mailchimp

Om de productdata en orders te kunnen synchroniseren werd Improdents ERP-systeem in Magento 2 geïntegreerd. Vroeger maakte Improdent gebruik van Microsoft Dynamics NAV. Nu zijn ze overgeschakeld naar SAP Business One. Een systeem waarmee de productdata en orders constant, via een webservice, gesynchroniseerd kunnen worden. SAP Business One is een ERP oplossing dat zich focust op het automatiseren van bedrijfsfunctionaliteiten en is ideaal voor kleine en middelgrote ondernemingen zoals Improdent. 

Ook de veel gebruikte e-mailmarketingtool Mailchimp is geïntegreerd in de webshop van Improdent. Ideaal om uitgebreid aan e-mailmarketing en -automatisatie te doen. 

 

Meer over Magento?

Geboeid door het voorproefje over dit project, en wil je nog beter begrijpen wat we allemaal voor jou en jouw organisatie kunnen betekenen? Bekijk dan zeker eens wat we allemaal voor jou kunnen doen.

Meer zien van ons werk?

Bekijk je graag nog een paar referenties? Die hebben we voor jou gebundeld via onderstaande link. Mocht je vragen hebben, neem dan zeker contact op met ons.

Meer weten?

Aarzel niet om Davy Capiau, e-commerce consultant bij eWINGS, te contacteren met jouw vragen. We helpen je graag verder.

5

Magento 2 specialisten met 10+ jaar praktische ervaring

5

No-nonsense aanpak met een focus op wat telt

Of bel het nummer +32 3 443 12 22 voor meer informatie.

Schrijf je in op onze newsletter.

en krijg maandelijks:

- een update over eWings

- info over nieuwe mogelijkheden binnen onze e-commerceoplossing

- een unieke e-commercetip

- en nog veel meer... 

Interesse in e-commerce en Magento 2? Schrijf je dan nu in

Bedankt voor je inschrijving!