Croustico, B2B-verdeler van bakkerijproducten
Het project
Voor Croustico bouwden we een B2B-bestelplatform, waarmee ze het bestelproces konden vereenvoudigen en versnellen. Klanten hebben toegang tot productinformatie, de lopende marketingacties, persoonlijke condities, etc.
De klant
Croustico maakt deel uit van de Vandemoortele Groep, de grootste niet-beursgenoteerde voedingsgroep in België. Zo is Croustico dé referentie in België op gebied van diepvriesbakkerijproducten. Ze zorgen ervoor dat supermarkten, tankstations en broodjeszaken lekkere broodjes, hartige tussendoortjes en zoete dessertjes kunnen aanbieden. Croustico is een onderdeel van de Vandemoortele Groep en gevestigd in Gent. Ga zeker eens kijken naar hun bestelplatform b2b.croustico.com.
Verplichte login
Het B2B-bestelplatform is volledig afgesloten voor externe bezoekers. Enkel goedgekeurde klanten krijgen door middel van hun persoonlijke account automatisch toegang tot de juiste website.
Hierdoor ziet elke klant het juiste gamma, de correcte prijzen en de promoties van toepassing op zijn bedrijf.
Mijn promoties-overzicht
In “Mijn promoties” krijgt elke Croustico-klant een overzicht van de actieve promoties. In dit overzicht kan de klant verschillende soorten promoties terugvinden.
- Algemene marketingacties
- Speciale marketingacties voor een specifieke klantgroep
- Persoonlijke condities
Hier kan Croustico ook kiezen uit verschillende types van promoties. Denk aan procentuele kortingen, 1+1 gratis en ‘X kopen, Y gratis’.
Gepersonaliseerde content
De inhoud van bepaalde content-blokken op de website wordt aangepast afhankelijk van de klant die ingelogd is. Zo wordt ervoor gezorgd dat elke klant in de footer de directe gegevens van zijn sales coach en klantendienstmedewerker ziet.
Deze functionaliteit kan nog breder ingezet worden door bijvoorbeeld een klant persoonlijk te verwelkomen, een groep klanten een specifieke promotie te tonen en nog veel meer.
Sneller bestellen – Quick order
Voor de klanten van Croustico is snel kunnen bestellen cruciaal. Ze weten welke producten ze willen, en in welke hoeveelheid.
Daarom was een quick order-functionaliteit cruciaal voor Croustico. De klant doorloopt heel snel het beschikbare gamma, past de gewenste hoeveelheid aan en voegt het toe aan het winkelmandje. Daarna kan de klant snel het bestelproces afronden!