Improdent, verdeler van dentale producten
Het project
We bouwden voor Improdent in het verleden al een Magento 1-webshop. Magento 1 werd niet meer ondersteund, en dus hebben we de webshop overgezet naar Magento 2. Dankzij een succesvolle migratie konden we van de Improdent-site een volwaardige B2B-webshop maken.
De klant
Het West-Vlaamse bedrijf Improdent, gevestigd in Beselare bij Kortrijk, is al 20 jaar een belangrijke Belgische leverancier in de dentale sector.
Ze bieden hun klanten (tandlabo’s en tandartsen) een aanbod van premiummerken gaande van verbruiksgoederen tot volledig digitale oplossingen zoals intra-orale scanners en 3D-printers.
Al deze producten en toestellen kan je via de Improdent-webshop aankopen. Benieuwd? Neem dan zeker zelf eens een kijkje op de webshop improdent.be.
Favorietenlijst
Een favorietenlijst of wishlist. Je komt het steeds vaker tegen op moderne webshops. Het is een ideale tool om de conversie op je webshop te verhogen. Ook op de webshop van Improdent kan de klant een favorietenlijst aanmaken. Improdent heeft namelijk de meest uitgebreide wishlist-feature. Hierdoor kan de klant op de webshop meerdere wishlists aanmaken. Dankzij deze uitgebreide funcitonaliteit kan de webshopadmin ook in de backend van de site favorietenlijsten samenstellen. Daarbovenop is er de optie om alle artikelen in deze shoppinglijstjes te laten staan na aankoop. Zo kan de klant ook bij een volgende aankoop opnieuw naar zijn favorieten gaan kijken.
Slimme zoekfunctie
Ook heeft de webshop een geïntegreerde slimme zoekfunctie. Maar wat maakt die zoekfunctie nu zo slim? De functie kan bij elke zoekopdracht slimme associaties maken. Wanneer de gebruiker bijvoorbeeld zoekt op het woord “varkensstaart”, dan komt een “Brush Rack” als product tevoorschijn in de resultaten. “Varkensstaart” is namelijk een informeel synoniem voor dat type product.
Er worden automatisch zulke associaties gemaakt, maar de webshopadmin kan ook extra associaties instellen in de backend van de site. Via het search management-systeem kan je zelf associaties instellen en regels creëren. Verder kan je “gewicht” geven aan bepaalde producten. Zo komen de “zwaarste” producten hoger te staan in de zoekresultaten. De slimme zoekfunctie werkt op basis van elastic search. Een interessante feature om de shopping experience van de klant te verbeteren.
Integratie met SAP Business One en Mailchimp
Om de productdata en orders te kunnen synchroniseren werd Improdents ERP-systeem in Magento 2 geïntegreerd. Vroeger maakte Improdent gebruik van Microsoft Dynamics NAV. Nu zijn ze overgeschakeld naar SAP Business One. Een systeem waarmee de productdata en orders constant, via een webservice, gesynchroniseerd kunnen worden. SAP Business One is een ERP oplossing dat zich focust op het automatiseren van bedrijfsfunctionaliteiten en is ideaal voor kleine en middelgrote ondernemingen zoals Improdent.
Ook de veel gebruikte e-mailmarketingtool Mailchimp is geïntegreerd in de webshop van Improdent. Ideaal om uitgebreid aan e-mailmarketing en -automatisatie te doen.