Verkopen op marktplaatsen

Verkopen op Bol.com

Hulp bij verkopen op Bol.com

Wij helpen zowel ondernemers zonder ervaring op marktplaatsen als ervaren verkopers een stapje verder op Bol.com. Je geniet van de naamsbekendheid en de populariteit van de grootste webwinkel van Nederland en België. Wij helpen je van A tot Z met het verkopen op Bol om het grote potentieel van Bol te benutten. Op deze pagina zetten we alvast op een rijtje waarmee we jouw onderneming kunnen helpen.

Bol Bronze Partner

Voordelen van verkopen via Bol.com

  1. Grootste marktplaats in België en Nederland
  2. Zet je producten in de kijker via Bol Sponsored Products
  3. Outsource je logistiek met Logistiek Via Bol (LVB)
  4. Pas je prijzen aan aan de concurrentie via de Bol Repricer van Channable

Expertisevelden van eWings

research verkopen op bol.com


Koppel je webshop met bol.com

adverteren op bol.com

Verkopen op Bol

Waarom verkopen op Bol.com?

In 1999 zag bol.com het levenslicht. Ruim twintig jaar later heeft de online winkel 12,5 miljoen actieve klanten in Nederland en België. Bij de lancering bestond het assortiment uit 140.000 Nederlandstalige boeken. Vandaag worden er zo’n 33 miljoen artikelen verkocht in talloze categorieën. Wil je als B2C’er je bereik en omzet vergroten in België en Nederland? Dan kan je met Bol.com grote stappen zetten.

eWings is een erkende marketplace partner:

Bol Bronze Partner
channable silver partner

Hoe verbeteren wij jouw Bol.com shop?

Bol research

1. Product research, pricing en content

Bij verkopen op marketplaces moet je met andere factoren rekening houden dan bij verkopen op je eigen webshop. Bovendien heeft elke marketplace zijn eigen doelgroep. Wij helpen je om de juiste productkeuzes te maken voor op Bol.com. Wij denken mee na over je prijzen, door die bijvoorbeeld te baseren op je aankoopprijs, of aan te passen aan de prijzen van je concurrenten. Tot slot adviseren we je op vlak van de producttitels en -beschrijvingen. Wij zorgen dat je content aantrekkelijk is voor zowel het algoritme als de bezoekers.

 

2. Koppel je webshop met Bol via Channable

Via Channable realiseren we complexe verbindingen vanuit verschillende databronnen, passen we deze data aan, automatiseren we flows, passen we prijzen aan aan de concurrentie en synchroniseren we je voorraad en Bol.com orders.

Als je op meerdere marktplaatsen verkoopt, levert een koppeling met Channable je meteen voordeel op. Maar ook in andere gevallen kan Channable veel voor je betekenen. Wij adviseren je hierin en helpen je om de juiste keuze te maken.

Channable
Bol Sponsored Products

3. Adverteer op Bol.com via Bol Sponsored Products

Of het nu gaat over nieuwe producten of bestsellers, Bol Sponsored Products komen van pas in meerdere situaties. Hiermee heb je de mogelijkheid om je producten in de kijker te zetten op de belangrijkste plaatsen op Bol.com. Wij zetten samen met jou de campagnes op, optimaliseren de structuur van de campagnes gebaseerd op high en low performers, sturen je advertenties bij op basis van de resultaten, en meer.

Boost je verkoop op Bol.com

Audit van jouw Bol.com shop

Alles kan beter. Na audits bij Bol.com-verkopers merken we dat er vaak heel wat quick wins zijn om de producten op Bol.com te optimaliseren. Andere verbeteringen nemen wat meer tijd, maar stuk voor stuk zorgen ze voor meer zichtbaarheid en omzet. Bol.com zelf stuurde de voorbije jaren meerdere verkopers onze richting uit om hun Bol.com shop naar een hoger niveau te tillen.

Marketplace SEO

Goed scoren in het algoritme van Bol.com is cruciaal om veel omzet te kunnen draaien op de marktplaats. Een belangrijk element is dat de marketplace SEO goed zit. Bij elke verkoper die bij ons komt aankloppen, zijn er wel verbeteringen mogelijk aan de content. Wij richten ons op wat het algoritme verwacht én wat Bol.com-bezoekers effectief intikken.

En dé gouden tip om meer te verkopen op Bol.com? Zorg dat jij de koopknop in handen krijgt. Hoe je dat doet, lees je in onze blogpost over de koopknop van Bol.com.

Meer info nodig?

Vul het marktplaatsformulier in.

Of bel het nummer +32 3 443 12 22 voor meer informatie.

contacteer ons