E-commerce Webmaster (Magento 2) – Kontich / Remote
Wie is ewings?
Bij eWings helpen we (B2B-)e-commercebedrijven efficiënt groeien. We combineren kant-en-klare modules met maatwerk om webshops, salesprocessen en marketingtools slim en schaalbaar te laten samenwerken. Onze aanpak? Productized maatwerk: een toolbox vol oplossingen die we flexibel inzetten naargelang de noden van de klant.
Of het nu gaat om het strategisch opzetten van een roadmap, automatiseren van workflows, of data-integratie met ERP-systemen: wij zijn de efficiëntie-architecten achter toekomstgerichte e-commerceprojecten.
We zijn een wendbare organisatie van 24 collega’s binnen de grotere structuur van de Xplore Group (1400 medewerkers).
Wat ga je doen?
Als E-commerce Webmaster werk je aan uitdagende projecten binnen Magento 2 en ondersteun je klanten in elke fase van hun webshoptraject, zowel voor als na de livegang. Je combineert technisch inzicht met communicatie- en organisatievaardigheden, en schakelt vlot tussen configuratie, support, frontend en optimalisatie.
Je werkt in een complexe setup waar we Magento integreren met allerlei third-party systemen (real-time via API of reguliere imports/exports van bestanden). Denk hierbij aan marketingtools zoals Klaviyo, feedmanagement-tools zoals Channable, ERP-systemen, PIM-systemen, enzvoort. Het is dus belangrijk dat je de technische setup begrijpt en kan ‘pinpointen’ waar een probleem zich situeert.
Jij zorgt ervoor dat de vragen en problemen van onze klanten opgelost geraken, door de aanpassing zelf door te voeren, of door de juiste mensen in het team in te schakelen. Een frontend aanpassing, configuratieve aanpassingen in de backend of het instellen van een nieuwe module kan je zelf, terwijl je voor aanpassingen aan de productdata-import of custom backend development waarschijnlijk al sneller naar je collega’s zal kijken. Hoe dan ook zorg jij er in project- en supportmodus mee voor dat de zaken opgelost geraken.
Een greep uit jouw taken:
Je werkt mee aan onze nieuwe Magento 2 webshops in opbouw, om samen richting een livegang te werken. Denk hierbij aan backend configuratie rond voorraad, verzendkosten, SEO en nog veel meer; maar ook aan redirectplannen om de oude shop naar de nieuwe door te verwijzen en het uitwerken van het frontend design.
Je draait mee in ons supportteam om de dagelijkse tickets van onze klanten te beantwoorden. Soms zal dat gaat over een klein ticket waar je op een halfuur mee klaar bent, maar er zitten ook complexe aanvragen tussen waar je dagen aan de uitwerking bezig bent.
Je werkt aan multi-portaalstructuren voor B2B- en B2C-klanten.
Je houdt contact met klanten en begeleidt hen in het optimaliseren van hun webshop.
Wat breng je mee?
Jij bent een echte organiser die graag de touwtjes in handen neemt, zowel technisch als in communicatie. Je begrijpt e-commerce, denkt klantgericht, en schakelt snel tussen projecten zonder het overzicht te verliezen.
Je herkent jezelf in volgende punten:
Je hebt een hogere opleiding genoten in ICT, marketing of gelijkaardig.
Je begrijpt het volledige plaatje van een webshop: technisch én strategisch.
Je bent analytisch ingesteld en durft kritisch meedenken.
Je communiceert professioneel en werkt zelfstandig.
Je denkt mee met de klant, durft alternatieven aan te reiken en volgt niet blindelings de vraag van de klant.
Je hebt ervaring met complexe e-commerceplatformen, liefst met Magento.
Extra pluspunten:
Kennis van het Hyvä thema op Magento
Kennis van Channable, feedmanagement, marketplaces en/of online marketing.
Vlot met XML en Excel.