De Koffieboon, specialist in koffieproducten

De Koffieboon, specialist in koffieproducten

Een laptop en een smartphone met alle twee de webshop van De Koffieboon op.Een laptop en een smartphone met alle twee de webshop van De Koffieboon op.

Het project

De Koffieboon had een bestaande webshop in Magento 1. Gezien de naderende einddatum van M1, werd beslist om een nieuwe Magento 2-webshop te bouwen. In deze shop waren gebruiksvriendelijkheid en het vereenvoudigen van herhalingsaankopen een belangrijk item.

De klant

Op Dekoffieboon.be en Cafeengrains.be koop je gemakkelijk en snel jouw voorraad lekkere koffie. Je koopt er koffiebonen, gemalen koffie, koffiecups en zelfs volledige koffiemachines.

Landingspagina’s voor SEO

We deden zoekwoorden-onderzoek voor De Koffieboon. Daaruit bleek dat de content van de website bepaalde gaten vertoonde, waardoor de rankings op die interessante keywords niet goed waren.

Daarom werden er nieuwe landingspagina’s aangemaakt, met inbegrip van de juiste content en de relevante producten.

Nu staat De Koffieboon consequent in de top 3 voor deze belangrijke zoektermen. Het eindresultaat is dan ook: meer bezoekers en meer omzet!

Voorstelling van de SEO van de Koffieboon.Voorstelling van de SEO van de Koffieboon.
Een webpagina van De Koffieboon.Een webpagina van De Koffieboon.

Trouwe klanten dankzij spaarpuntensysteem

De Koffieboon beloont zijn klanten met spaarpunten die ze later kunnen gebruiken bij nieuwe aankopen.

Klanten kunnen nieuwe spaarpunten verdienen door een account aan te maken, bestellingen te plaatsen, reviews te schrijven of iets te delen op sociale media.

Als admin bepaal je zelf hoeveel punten de klant verdient met elke actie, en ook hoeveel korting elk spaarpunt geeft.

Als klant zie je een uitgebreid overzicht met alle wijzigingen in je puntenaantal. Na een bestelling te plaatsen kan je dus meteen zien hoeveel punten je daarmee verdiend hebt.

Sneller afrekenen met de One Step Checkout

Het bestelproces is geoptimaliseerd met de implementatie van een ‘one step checkout‘. Klanten zien dus op de bestelpagina meteen alle stappen en kunnen deze sneller vervolledigen dan een bestelproces dat bestaat uit meerdere stappen.

Links krijgt de klant een eenvoudig overzicht met de beschikbare adressen, de verzendopties en de betaalmethodes. De klant kan snel de gewenste opties kiezen.

Rechts ziet de klant nog eens een overzicht van de bestelde artikelen. Daarna kan de klant met een gerust gemoed zijn bestelling plaatsen! 

Een webpagina van De Koffieboon.Een webpagina van De Koffieboon.
Een grafische voorstelling hoe de webshop van De Koffieboon werkt.Een grafische voorstelling hoe de webshop van De Koffieboon werkt.

Integratie met Amazon en bol.com

De Koffieboon verkoopt ook via de marketplaces van bol.com en Amazon. Met Channable hebben we een technische koppeling voorzien die al het nodige doet om dit proces zoveel mogelijk te stroomlijnen.

Zo wordt alle productinformatie in Magento gebruikt om nieuwe artikelen aan te maken op de marketplaces. De prijszetting op de marketplaces kan gedaan worden op basis van een complexe set van regels. Denk aan leverland, gewicht, commissies, etc.

Eens er dan orders zijn, trekt de integratie alle orders mee binnen in Magento. Zo kunnen deze orders via bol.com en Amazon als reguliere webshop-orders verwerkt worden.

In de laatste fase ontvangt de klant ook een track & trace-code. Je laadt deze voor alle orders op in Magento en de integratie zorgt ervoor dat de informatie op de juiste plaats terecht komt!

Tenslotte is er ook nog een geautomatiseerde link gelegd met het boekhoudpakket Wings.

Meer over onze diensten?

  • Magento 2 webshops
  • Verkopen op marketplaces
  • Dynamicweb - e-commerce & Pim
  • Online Marketing

Meer project cases?

Bekijk je graag nog een paar referenties? Die hebben we voor jou gebundeld via onderstaande link. Mocht je vragen hebben, neem dan zeker contact met ons op.

Meer info nodig?

Neem vrijblijvend contact op met Yannick Fierens, E-commerce Consultant bij eWings via onderstaande gegevens. Of vul het contactformulier in. We nemen zo snel mogelijk contact op.

  • Zakelijk inzicht, +10 jaar ervaring met eigen webshops
  • Gecertificeerde experts in kwalitatieve technologieën

Of bel het nummer +32 3 443 12 22 voor meer informatie.

Yannick FierensYannick Fierens