Mya-Bay

B2C en B2B Magento 2-project

Het project

Voor Mya-Bay bouwden we zowel een B2C-webshop als een B2B-bestelportaal in meerdere talen. Beide sites hebben duidelijk een ‘Mya-Bay feeling’, maar zijn gebouwd met verschillende gebruikers in gedachten. Voor allebei geldt dat mooi design hand in hand gaat met een doelgerichte user experience.

De klant

Mya-Bay staat bekend voor haar unieke en gedurfde juwelen. Alles wordt ontworpen in België, maar gedragen over heel de wereld. Stuk voor stuk zijn het kwalitatieve juwelen, dus ook de webshops moesten die hoge kwaliteit uitstralen.

Enkele beelden 

Inloggen met sociale media

Met de ‘social login’-functionaliteit maakten we het nóg gemakkelijker en sneller om een account aan te maken op de B2C-website van Mya-Bay. Met één klik op de knop verbind je je Google-, Facebook- of PayPal-account en worden basisgegevens zoals naam en e-mailadres van het platform overgenomen om daar bestellingen mee te plaatsen.

Dankzij de social login hoeft de klant geen extra wachtwoord te onthouden en geniet Mya-Bay van meer klanten die de checkout afronden. Op de overzichtelijke dashboards van de social login-module is de positieve impact op de omzet duidelijk te zien.

Inschrijven voor in-stock reminders

Mya-Bay verhoogt haar conversie met behulp van in-stock reminders. Als een klant op de site van Mya-Bay een interessant artikel ziet dat op dat moment niet op voorraad is, heeft hij de optie om een e-mail te krijgen zodra het artikel weer beschikbaar is.

Op het moment dat de klant aanduidt dat hij updates wil ontvangen over een artikel, krijgt de klant én Mya-Bay zelf automatisch een e-mail. Zo is Mya-Bay altijd op de hoogte over hun populairste artikelen.

De mogelijkheden met deze module gaan nog verder. Zo kan je instellen dat klanten ervoor kunnen kiezen om verwittigd te worden als de prijs van een bepaald artikel daalt. In de backend van je webshop krijg je een uitgebreide rapportage over deze functionaliteit. Zo weet je wie juist verwittigd wil worden over welke soorten artikelen.

Wereldwijde verzending

Oorbellen van Mya-Bay bestellen vanuit Australië of Saoedi-Arabië? Geen probleem, want Mya-Bay verzendt haar juwelen naar zowat overal ter wereld. Afhankelijk van het land dat de gebruiker selecteert, passen de levermethoden en -prijzen automatisch aan.

Mya-Bay gebruikt Sendcloud om producten te kunnen leveren in ophaalpunten. Ook dat stellen we in per regio. Zo kan de Belgische klant kiezen om de bestelling in een ophaalpunt te laten leveren, maar kan dat in Spanje niet.

De levertermijnen worden ook volledig dynamisch getoond. Zo ziet de klant meteen het verschil in levertermijn tussen express-levering en gewone levering, bijvoorbeeld.

Om dit allemaal in te stellen gebruiken we complexe transportregels, die we zelfs kunnen aanpassen tot op productniveau.

Producten in meerdere varianten

Zowel vanuit de categoriepagina als vanuit de productpagina kan de klant de kleur van het product kiezen. De afbeeldingen passen op beide plekken automatisch aan afhankelijk van de keuze. Een enkele oorbel of koopt de klant ze liever in paren? Ook dat is bij Mya-Bay te kiezen op de productpagina.

Ook hier heb jij de controle over je webshop. Heb je liefst dat de gouden versie standaard staat ingesteld? Of liever overal de duurste variant van het product? Aan jou de keuze.

Integratie met Mercator, Mailchimp en Google Tag Manager

Voor Mya-Bay was ook integratie en automatisatie erg belangrijk. Zo zorgden we voor een automatische connectie tussen Magento en Mya-Bay’s ERP-systeem, Mercator. Alle bestaande productdata van Mercator hebben we opgenomen in Magento. De orders en kredietnota’s sturen we vanuit Magento dan weer terug naar Mercator.

Om dit project te realiseren, gebruikten we slimme business rules om te zorgen dat de data juist in Magento terechtkomt. Omgekeerd is dat ook het geval: we hebben de data vanuit Magento aangepast zodat Mercator precies krijgt wat het verwacht. Dat gebeurt allemaal automatisch, zo hoeft Mya-Bay zich hier geen zorgen over te maken.

Naast Mercator integreerden we ook Mailchimp en Google Tag Manager. Dankzij die integraties doet Mya-Bay nu aan e-mailmarketing en uitgebreide analyse van hun webshops.

We kijken in onze projecten dus verder dan enkel de webshop. Naast dergelijke ERP-integraties zijn er nog heel wat andere zaken die wij voor jou in orde kunnen brengen.

Meer over Magento?

Geboeid door het voorproefje over dit project, en wil je nog beter begrijpen wat we allemaal voor jou en jouw organisatie kunnen betekenen? Bekijk dan zeker eens wat we allemaal voor jou kunnen doen.

Meer zien van ons werk?

Bekijk je graag nog een paar referenties? Die hebben we voor jou gebundeld via onderstaande link. Moest je vragen hebben, aarzel niet om contact op te nemen met ons.

Meer weten?

Aarzel niet om Davy Capiau, e-commerce consultant bij eWINGS, te contacteren met jouw vragen. We helpen je graag verder.

5

Magento 2 specialisten met 10+ jaar praktische ervaring

5

No-nonsense aanpak met een focus op wat telt

Of bel het nummer +32 3 443 12 22 voor meer informatie.

Contacteer ons