Technologie

Marketingtools

Adverteren, analyseren en automatiseren

Binnen online marketing maken we gebruik van een heel aantal tools. Die tools helpen je om te adverteren, om je data te analyseren en om processen te automatiseren.

Advertentietools

Eén van de belangrijkste tools op vlak van online adverteren is Google Ads. Met deze tool kan je aan SEA doen, ofwel Search Engine Advertising. Met andere woorden: advertenties plaatsen om bovenaan de zoekresultaten in Google te verschijnen. We helpen jou bij de juiste keuze aan advertentie: Text ads, Display ads, Shopping ads,

Wil je adverteren op sociale media? Via Facebook Business Manager zet je in een mum van tijd advertentiecampagnes op voor Instagram en Facebook.

google ads
google analytics

Analysetools

Meten is weten. De juiste analysetools moeten dus in jouw e-commerceproject geïntegreerd worden. Wij maken voornamelijk gebruik van volgende analysetools:

  • Voor het meten van de algemene sitestatistieken gebruiken we Google Analytics.
  • Hoe scoort jouw e-commerceproject op vlak van SEO? SERanking en Google Search Console zijn onze go-to analysetools om dit te achterhalen.
  • Een duidelijk overzicht is essentieel om te achterhalen wat er beter kan. Met Google Data Studio verzamelen we de belangrijkste data in een praktisch overzicht.

Hulp nodig bij het opzetten van jouw marketingtools?

Maak een afspraak

Automatisatietools

Elke e-commerceondernemer streeft naar maximale verkoop. Via tools voor e-mailmarketingautomatisatie zoals Mailchimp of Klaviyo kan je op een heel efficiënte manier communiceren met je klanten. Meer weten over het automatiseren van jouw emailmarketing? Lees zeker onze blogpost 6 voorbeelden van e-mail marketing automatisering om je conversie te verhogen.

mailchimp partner