Samenwerking Improdent en eWings

Wie is Improdent?

Improdent is leverancier van tandheelkundige apparatuur & diensten aan professionals. Van fysieke producten tot de nieuwste digitale oplossingen, Improdent biedt haar klanten professioneel advies en ondersteunt hen bij het leveren van hoogwaardige service en producten. Neem zeker eens een kijkje op de B2B Magento-webshop die we voor Improdent bouwden.
improdent

Jarenlange samenwerking tussen Improdent en eWings

We bouwden voor Improdent in het verleden al een Magento 1-webshop. Magento 1 werd sinds 2020 niet meer ondersteund, en dus hebben we de webshop overgezet naar Magento 2. Bij die migratie kwamen ook een aantal implementaties kijken die horen bij een volwaardige B2B-webshop. Zo implementeerden we de mogelijkheid tot meerdere favorietenlijsten/bestelboekjes, een slimme zoekfunctie en een integratie met Mailchimp. Ondertussen werken we dus al jaren samen met Improdent. Die samenwerking lichten we hieronder verder toe. Over de technische implementatie lees je meer in onze project case van de Improdent-webshop

Customer feedback – Interview met Eva Gobien 

Vanaf het begin dacht eWings mee met onze business. Bij eWings zal niemand zomaar klakkeloos iets implementeren, ze zijn kritisch op de juiste momenten en ze brengen suggesties of verbeterpunten aan.

Eva

Digital Marketeer, Improdent

Waarom eWings?

Improdent koos eWings in eerste instantie als Magento-partner. Magento is het platform dat het beste bij hun behoeften paste. Maar: een Magento-shop custom laten ontwikkelen from scratch was een te zware investering voor Improdent, een bedrijf van 10 medewerkers. Bij eWings konden ze een Magento-project laten uitvoeren voor een veel lagere prijs. Magento+, de oplossing van eWings, komt altijd goedkoper uit dan een custom ontwikkelde Magento-shop. Op die manier kon Improdent wel een volwaardige B2B-shop laten bouwen.

Bovendien was het voor Improdent een bijkomend voordeel dat eWings deel uitmaakt van de Cronos Groep. Op die manier worden ze op vlak van e-commerce en IT altijd verder geholpen, ook bij zaken die eWings zelf niet uitvoert.

Het startte als een Magento-project, maar ondertussen ondersteunen we Improdent veel breder op vlak van e-commerce. Ook op vlak van digitale marketing en SEO zijn we de partner van Improdent.

 

 

eWings is een partner die meedenkt en -kijkt voor de beste oplossing op een eerlijke manier. Als je een bepaalde behoefte kan invullen met een basismodule, hoeven we geen Rolls-Royce aan te schaffen. Er wordt geïmplementeerd wat voor ons nodig is.

Eva

Digital Marketeer, Improdent

eWings als all-round partner

Eva omschreef ons als een all-round partner voor e-commerce die verder gaat dan het louter implementeren van een webshop. Ook voor advies en brede support op vlak van e-commerce werkt Improdent samen met eWings. Improdent ervaart het als een groot voordeel dan ze één aanspreekpunt hebben, zodat ze niet voor de webhop, apps, digitale marketing, SEO, advertising, … telkens iemand anders moeten aanspreken.  

 Sterke punten

 Dit vond Eva de sterkste punten van eWings:

    • Kritisch denken en niet zomaar uitvoeren
    • All-round e-commerce- en marketingpartner
    • No-nonsense aanpak die dicht bij de klant staat
    • Geen te groot team, iedereen kent de businesscase
    • Deel van de Cronos Groep. Als eWings zelf niet kan helpen, word je verdergeholpen door zusterbedrijven

Day-to-day support

Eva was enthousiast over de support-tool ClickUp. In ClickUp kan de Improdent een ticket aanmaken om vragen te stellen aan eWings. Alle communicatie over dat ticket gebeurt ook binnen ClickUp zelf. Binnen ClickUp verwijs je gemakkelijk naar andere tickets en kan ook eWings vragen stellen aan Improdent. “Als we iets loggen in ClickUp, komt er altijd héél snel antwoord. Ook al is het antwoord dat eWings het verder onderzoekt, wij weten dat er naar gekeken wordt en moeten ons geen zorgen maken”.

 

clickup

Extra functionaliteiten

Ook om extra functionaliteiten aan te vragen wordt ClickUp gebruikt. Na zo’n aanvraag krijgt Improdent een korte uiteenzetting van de mogelijke oplossingen die eWings te bieden heeft. Dankzij onze maandelijkse newsletter is Improdent ook telkens op de hoogte van de nieuwste oplossingen. In bijna alle gevallen zijn vragen op te lossen dankzij standaard Magento-functionaliteiten of via een module binnen onze oplossing. Is er een aanvraag voor een functionaliteit die nog niet in onze oplossing zit? Dan kan dit bijgebouwd worden.

De gebruikte support-tool ClickUp is enorm praktisch. Ik moet niet zoeken in mails die verloren geraken, en ik kan niet vergeten waar de communicatie plaatsvond. Alles gebeurt in één centrale tool, waardoor er geen info verloren gaat. Handig voor zowel de support als voor het neerschrijven van onze toekomstige ideeën.

Eva

Digital Marketeer, Improdent