SKM: Digitale marketing project

E-commerce marketing

Het digital marketing project

Voor de kledingwinkel SKM in Aartselaar kregen we de kans om een e-commerce marketingproject op te starten. SKM is al een tijd bezig met een rebranding, wat ook een restyling van de fysieke winkel en een nieuwe webshop omvat. In deze case overlopen we de op maat gemaakte digitale marketingstrategie voor SKM.

Conversiepercentage +32,2%

Het digitale marketingtraject gaf de vernieuwde webshop van SKM een boost. Met als gevolg steeg het aantal sessies, het conversiepercentage en de omzet:

  • Stijging aantal sessies met 14%
  • Stijging conversiepercentage met 32,2%
  • Omzetstijging 65,2%
Case Croustico

Op maat gemaakte digitale marketingstrategie

Om je business beter te leren kennen, organiseren we graag een workshop bij ons op kantoor. Tijdens deze workshop gaan we dieper in op onder andere de geschiedenis van het bedrijf, de huidige webshop, gebruikte digitale marketingkanalen en KPI’s. We hebben dit ook gedaan bij SKM, waar we meer te weten kwamen over de oorsprong van het bedrijf, de bedrijfscultuur, de fysieke winkel en de doelstellingen voor de webshop. Inhoud van de workshop:

  • Unique Selling Points (USP’s) en focuspunten vastleggen
  • Persoonlijke aanpak van SKM en fysieke winkel meenemen in de marketingstrategie
  • Het opzetten van een “SEO-framework” en Google Ads-campagnes
Croustico Login
Croustico Login

Meer online zichtbaarheid door SEO optimalisatie

Hoe verhoogt eWings de online zichtbaarheid van SKM?

  1. Na een analyse bouwden we de SEO-content voor de belangrijkste categorieën en merken
  2. Het uitwerken van een “framework” zodat de content gemakkelijk op de website geïmporteerd kon worden
  3. Technische SEO en redirects instellen om optimale resultaten te behalen met behulp van onze vaste SEO tools, zoals SE Ranking
  4. De website indexeren in Google Search Console. Gevolg? Na de livegang van de website heeft dit een aanzienlijke verbetering opgeleverd ten opzichte van de oude webshop

Google Ads-campagnes

Hoe verhoogt eWings de omzet van SKM online?

  1. Grondige analyse van de productfeed
  2. Opzetten van zoek- en shoppingcampagnes binnen Google Ads
  3. Optimaliseren van producttitles en descriptions
  4. Shoppingcampagnes opzetten
  5. Wekelijkse opvolging van deze campagnes en voortdurend optimaliseren om de beste resultaten te behalen
Croustico Login
Croustico Promoties

Keep growing!

Wat komt er nog?

  • Verder inzetten op social media-advertenties en automatiseringscampagnes
  • Opvolgen en optimaliseren van campagnes om de beste resultaten te halen
  • Technische SEO optimalisaties doorvoeren en monitoren
  • Blijvende ondersteuning in conversieoptimalisatie van de webshop 

Meer over onze diensten?

  • Magento 2 webshops
  • Verkopen op marketplaces
  • Dynamicweb - e-commerce & Pim
  • Online Marketing

Meer project cases?

Bekijk je graag nog een paar referenties? Die hebben we voor jou gebundeld via onderstaande link. Mocht je vragen hebben, neem dan zeker contact met ons op.

Meer info nodig?

Neem vrijblijvend contact op met Greg Van Rillaer, Digital Marketing Lead bij eWings, via onderstaande gegevens. Of vul het contactformulier in. We nemen zo snel mogelijk contact op.

5

Zakelijk inzicht, +10 jaar ervaring met eigen webshops

5

Gecertificeerde experts in kwalitatieve technologieën

Of bel het nummer +32 3 443 12 22 voor meer informatie.
bart-ewings