Channable vs ProductFlow – verkopen op marketplaces
Wil je verkopen op marketplaces? En wil je een automatische connectie die je efficiënt kan beheren? Dan zijn tools zoals Channable of ProductFlow ideaal. Maar welke tool gebruik je dan best? En wat is het verschil tussen beide marketplacetools?
4 grootste verschillen – Channable vs ProductFlow
Channable | ProductFlow |
---|---|
Connecteert met duizenden marketing- en marketplaceplatformen | 20-tal marketplaceconnecties |
Tussenschakel tussen webshop en marketplace | Databron vanwaar alles vertrekt |
Geen PIM. Werkt best met een webshop als basis. | Een PIM-systeem. Geen webshop vereist. |
Repricer voor Bol.com en Amazon | Repricer enkel voor Bol.com |
Meer over Channable | Meer over ProductFlow |
Channable – marketplace tool voor bedrijven die al een webshop hebben
Channable is in veel situaties de beste keuze wanneer je al een webshop hebt in een van de ondersteunde systemen. Channable ondersteunt de bekendste grote systemen: Magento, WooCommerce, Shopify, Lightspeed, Shopware, …
Het is de ideale tussenschakel tussen je webshop en duizenden platformen. De impact van een Channable-project is dan ook relatief beperkt: er verandert niets aan je databron, Channable is enkel een tussenschakel tussen je bestaande shop en de marktplaces.
Channable staat op nummer 1 op vlak van aantal integraties. Integreer met de bekende marketplaces zoals Amazon en Bol.com, maar ook met platformen als Pinterest, 2dehands.be en Beslist.
ProductFlow – marketplace tool én PIM, geen webshop nodig
Heb je nog geen webshop of PIM-systeem? Of heb je een webshopsysteem dat niet wordt ondersteund door Channable? Dan zal ProductFlow vaak de beste keuze zijn. ProductFlow is namelijk zowel een marketplace integrator als een PIM (Product Information Management)-systeem. Daarmee is het een unieke speler op de markt.
In tegenstelling tot Channable ziet ProductFlow zich niet als tussenschakel, maar als bron. Omdat hier alle productdata in zit (via het PIM-systeem) is het de bron van waaruit alles vertrekt.
Welke productgegevens nodig zijn voor de marketplaces verandert wel eens. Zo kan het zijn dat bol.com beslist dat ze vanaf nu ook het gewicht van je product willen weten. Wanneer je dit niet meestuurt via een marketplacetool zoals bv. Channable, resulteert dit in foutmeldingen en wordt je product niet langer getoond tot je dit aanpast.
Door het PIM-systeem dat in ProductFlow verwerkt zit, werkt dit hier net iets anders. In het PIM-systeem zie je per product de vereiste en optionele velden per marktplaats. ProductFlow laadt deze vereiste velden in bij je producten, en zo krijg je meteen een overzicht van welke info je moet voorzien om in orde te zijn voor alle platformen.
En heb je bijvoorbeeld al voor Amazon het gewicht van het product meegegeven in gram, en verwacht Bol dit in kilogram? Dan zal Productflow dit automatisch omrekenen en doorsturen naar Bol. Door de PIM-zijde van ProductFlow, is dit platform dus iets proactiever op dit vlak.
Bovendien kan je in het PIM-systeem van ProductFlow ook zelf proactief allerlei velden invullen (bv voor je webshop), zelfs als ze (nog) niet gevraagd worden door de marktplaats. Als bol.com dan in de toekomst beslist om extra productgegevens te vragen, dan staan die al klaar en stuurt ProductFlow de juiste gegevens automatisch mee.
ProductFlow vs Channable – wat is voor jou de beste tool?
Veel hangt dus af van je huidige situatie en doelen. Heb je al een standaard webshopsysteem en wil je met zo weinig mogelijk impact je marktplaatsen automatiseren? Dan is Channable vaak de juiste keuze.
Een ProductFlow-integratie is dan weer in de meeste andere situaties de betere optie, omdat je niet afhankelijk bent van je webshopsysteem als basis.
Uiteraard zijn dit enkel de basisprincipes, en is elke situatie anders. Wij helpen je de juiste keuze te maken, met jouw unieke situatie in het achterhoofd.