Wat zijn reviews?
Als je ooit online hebt gewinkeld, weet je ongetwijfeld wat recensies zijn. Klantenrecenties of reviews zijn een essentieel onderdeel bij elk bedrijf, of het nu gaat om een online winkel, een fysieke winkel of kantoor. Ze leveren social proof voor de bezoekers van je bedrijf of winkel.
Wat is het nut van reviews voor een online shop?
Reviews zijn belangrijk tot op zekere hoogte. Je hebt vast al gebruik gemaakt van een aantal beoordelingen om je te helpen met een aankoop of beslissing in het verleden.
Daarom weten we meteen dat klantbeoordelingen social proof kunnen leveren voor je winkel en zijn producten. Dit is, op een zeer duidelijke manier, het opbouwen van vertrouwen voor je online winkel. Klantenbeoordelingen bieden echter nog veel meer voordelen voor je e-commerce winkel!
Naast social proof, kunnen klantenbeoordelingen je winkel en producten helpen meer zichtbaarheid te krijgen. Hoe? Door SEO (zoekmachine optimalisatie).
Hoog ranken in Google is een doel voor de meeste bedrijven. Echter, het bouwen van een SEO-vriendelijke content kan veel tijd en energie kosten. Gelukkig kunnen klantenbeoordelingen je doel dichterbij brengen zonder dat je iets moet doen.
Welke reviewtools zijn er en welke kies ik?
eWings is partner met verschillende beoordelingstools en heeft al heel wat reviewimplementaties gedaan op ons Magento platform. Hieronder een overzicht van de eWings reviewpartners:
Trustpilot Free | Trustpilot Standard | Kiyoh Essentials | Kiyoh Plus | Kiyoh Premium | Feedbackcompany Feedback | Feedbackcompany Pro | |
€0 | €139 | €24,95 | €29 | €99 | €39,95 | €99 | |
Invites/maand | 100 | 500 | 150 | 300 | 3000 | 450 | 1000 |
Prijs per invite | €0 | €0,28 | €0,17 | €0,10 | €0,03 | €0,09 | €0,10 |
Bevat advertenties | ✔ | ✘ | ✘ | ✘ | ✘ | ✘ | ✘ |
In Google Shopping & Ads | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ | ✔ |
Productreviews | OPTIE | OPTIE | OPTIE | OPTIE | OPTIE | OPTIE | OPTIE |
Contractduur | n.v.t. | 12 maanden | 2 jaar | 2 jaar | 2 jaar | 3 maanden | 3 maanden |
Notities | Meest gekende speler wereldwijd | BeNeLux, beperkte widget mogelijkheden | BeNeLux |
Wat doe ik met slechte reviews?
Niet alle beoordelingen zijn positief en dat is helemaal niet erg. Je kan streven naar een mooie 10/10 maar dat is voor geen enkel bedrijf realistisch.
Geen enkel bedrijf is perfect, en recensies kunnen je helpen pijnpunten te identificeren die verbetering nodig hebben. Sommige negatieve recensies hebben een situatie verkeerd geïnterpreteerd of zijn geschreven door een boze klant. Zorg dat je altijd vriendelijk reageert op deze reviews zodat andere klanten zien dat je hen te hulp staat.
Heb je enkel slechte reviews, wees dan op je hoede en verbeter je service!
Een verbazingwekkende 94% van de online consumenten zijn ontmoedigd om te winkelen op basis van negatieve recensies, dus het verhelpen van de problemen die je ziet zullen enkel gunstig uitkomen.
Conclusie
We schuiven geen specifieke partner naar voor omdat dit vaak afhangt van de grootte van je webshop en de nodige functies. Met bovenstaande vergelijkingstabel zou je al een idee moeten hebben welke tool het best bij je past. Heb je interesse in het implementeren van een feedback tool op je webshop of vragen hierover? Neem contact op met ons en we begeleiden je met plezier door dit proces.
Oh ja, voor we het vergeten: vond je dit een interessant artikel? Geef ons gerust een review op Google! 😉