Verhoog je conversie met de Out of Stock reminder: Use case

mrt 25, 2022 | Blog

Leestijd: < 1 minuten

Onze klant Cevo liep heel wat omzet mis door producten die tijdelijk niet meer op voorraad waren.
Klanten komen op een productpagina, zien dat het gewenste product niet meer op voorraad is, en verlaten vervolgens de webshop.

Om de conversie te kunnen verhogen op producten die voorlopig uitverkocht zijn is er een structurele oplossing uitgewerkt.

We implementeerden de Amasty Out of Stock Notification module op de Magento 2-webshop van Cevo.
Die Magento-module geeft de klanten van Cevo de mogelijkheid om hun e-mailadres achter te laten om zo een automatische e-mail te krijgen wanneer het product opnieuw op voorraad is. Is de klant ingelogd? Dan is het nog gemakkelijker, en is één klik op de knop voldoende (want dan is het mailadres al gekend).

 

Magento out of stock module

Naast deze praktische voordelen voor de klant, geeft deze Magento-module voor Cevo ook meer inzicht op welke producten klanten zitten te wachten. Zo kunnen ze bij Cevo prioriteiten stellen bij het bijbestellen van goederen. 

En lang moest Cevo niet wachten op resultaat. De eerste week na implementatie van de module, kreeg Cevo al extra orders binnen dankzij de automatisch verstuurde mails.